Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Programlama | JFM 104 | 2 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HASAN KARAASLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlama ile ilgili temel bilgilerin (Programlama, Programlama dilleri, Algoritma ve Akış şemaları vb.) kavranması ve bir programlama dilini temel seviyede kullanma becerisine ve program geliştirme bilgisine sahip olunması. |
Dersin İçeriği | Programlama ve programlama dilleri ile ilgili genel bilgiler, programlama araçları, Algoritma ve Akış diyagramları, MATLAB’in genel özellikleri ve temelleri; açılış ekranı, komut kullanımı, yardım desteği, syntax, notasyon, internet kaynak ve kütüphaneleri, MATLAB ortamındaki dosya türleri ve dosya işlemleri, Dizi işlemleri; Skaler, Vektörel ve matris işlemleri, MATLAB ortamında programlama; komut satırında, M-Dosyaları, önemli operatörler, mantıksal fonksiyonlar, koşul deyimleri, döngüler, fonksiyon oluşturma, veri girdisi, program çıkışı ve sonuç gösterme, MATLAB ortamında grafik çizimleri; temel grafik işlemleri, iki boyutlu ve üç boyutlu grafik oluşturma, grafik seçenekleri, Her bahsi geçen teorik bilgilere uygun örneklendirmeler ve MATLAB uygulamaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Programlama, programlama dilleri ve araçlarını ile ilgili temel kavramları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Algoritma mantığını bilir ve Akış diyagramı oluşturabilir | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | MATLAB dosya türleri ve dosyalama işlemlerini bilir ve yapabilir | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Skaler, vektörel ve matris işlemlerini yapabilir | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Programlamada; Komut satırını, M-Dosyalarını ve Fonksiyon M-Dosyalarını kullanabilir | Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Koşul deyimlerini bilgisayar programlama da kullanablir | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
7 | Programlamada döngü komutlarını kullanabilir | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
8 | MATLAB temel grafik işlemleri kullanabilir | Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve Giriş | |
2 | Matlab arayüzü ve tanıtımı | |
3 | MATLAB’in genel özellikleri ve temelleri | |
4 | MATLAB komut kullanımı, ifadeler, Notasyon ve yardım menüsü | |
5 | Dosyalar ve genel dosya işlemleri | |
6 | Skaler matematiksel işlemler | |
7 | Vektör ve matris işlemleri | |
8 | Komut satırında programlama, M-dosyaları, Operatörler | |
9 | Mantıksal fonksiyonlar | |
10 | Koşul deyimleri, Döngüler | |
11 | Koşul deyimleri, Döngüler | |
12 | Giriş çıkış fonksiyonları ve grafik işlemleri | |
13 | Genel uygulamalar | |
14 | Jeofizik uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derleme Notlar |
Ders Kaynakları | Prof. Dr. Bülent ORUÇ, "Teori ve Örneklerle JEOFİZİKTE MODELLEME", Umuttepe Yayınları, 2012. Doç. Dr. İrfan AKÇA, "Jeofizikte Bilgisayar Uygulamaları Ders Notları", Ankara Üniversitesi Jeofizik Müh.,2015. Doç. Dr. Ertan PEKŞEN, "Programlama Ders Notları", Kocaeli Üniversitesi Jeofizik Müh., 2011. Cemallettin KUBAT, “MATLAB Yapay Zeka ve Mühendislik Uygulamaları”, ISBN:978-605-86639-2-3, Beşiz yayınları, 1. Baskı, Sakarya, TÜRKİYE, 2012 http://www.mathworks.com |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | |||||
4 | -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | -Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | X | |||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Programlama, programlama dilleri ve araçlarını ile ilgili temel kavramları bilir | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||
2 | Algoritma mantığını bilir ve Akış diyagramı oluşturabilir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
3 | MATLAB dosya türleri ve dosyalama işlemlerini bilir ve yapabilir | 1 | 1 | 2 | ||||||||
4 | Skaler, vektörel ve matris işlemlerini yapabilir | |||||||||||
5 | Programlamada; Komut satırını, M-Dosyalarını ve Fonksiyon M-Dosyalarını kullanabilir | 1 | 1 | 1 | ||||||||
6 | Koşul deyimlerini bilgisayar programlama da kullanablir | 1 | 1 | 1 | ||||||||
7 | Programlamada döngü komutlarını kullanabilir | 1 | 1 | 1 | ||||||||
8 | MATLAB temel grafik işlemleri kullanabilir | 1 | 2 | 1 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
4. Ödev | 15 |
5. Ödev | 15 |
1. Ara Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 35 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 65 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 5 | 6 | 30 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |