Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Jeofizik Mühendisliğine Giriş | JFM 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT UTKUCU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MURAT UTKUCU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrenciye, yeni başladığı Jeofizik Mühendisliği eğitiminin ve mesleğinin ana hatları ile tanıtılması. |
Dersin İçeriği | Jeofizik nedir ve inceleme alanları nelerdir? Dünyada Jeofiziğin gelişiminin tarihi, Türkiyede jeofiziğin gelişimi, Türkiyede jeofizik eğitimi nasıl başladı ve gelişti, Jeofiziğin Yerfiziği, Sismoloji ve Uygulamalı Jeofizik anabilim dalları ve öncelikli araştırma konuları, Dünyada ve Türkiyede Jeofizik alanındaki belli başlı meslek kuruluşları, kurum ve şirketler, Mesleki yayınlar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Jeofizik nedir sorusunu kendi cümleleri ile cevaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
2 | Jeofiziğin temel araştırma konularını ve ana bilim dallarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Yaşadığımız gezegeni tanımada ve sunduğu kaynakları aranmasında mesleğinin önemini değerlendirir. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Jeofiziğin küresel gelişimi hakkında fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Jeofiziğin Türkiyedeki gelişimi hakkında fikir sahibi olur | Anlatım, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, |
6 | Jeofizikte mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | Anlatım, Rol Oynama, | Kısa Cevaplı Testler, |
7 | Dünyada ve Türkiyede Jeofizikçi çalıştıran bazı önemli kurum ve kuruluşları sıralar. | Anlatım, Rol Oynama, | Kısa Cevaplı Testler, |
8 | Jeofiziğin temel arama yöntemleri hakkında fikir sahibi olur. | Anlatım, Rol Oynama, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Jeofizik nedir? Araştırma konuları ve alt bilim dalları nelerdir? Jeofizikçi ne iş yapar? | |
2 | Bilimin tarihsel gelişimi ışığında Yerbilimleri ve Jeofizik | |
3 | Jeofiziğin küresel gelişiminin tarihi | |
4 | Jeofiziğin Türkiyedeki gelişiminin tarihi | |
5 | Türkiyede Jeofizik eğitimi | |
6 | Jeofiziğin alt bilim dalları. | |
7 | Jeofizik Mühendisliğinde Kariyer Planlama | |
8 | Dünyada ve Türkiyede Jeofizikçi çalıştıran kurum ve kuruluşlar | |
9 | Dünyada ve Türkiye'de Jeofizik'de mesleki örgütlenme ve mesleki yöntemler | |
10 | Jeofizik Mühendisliğinde Mesleki ve Etik sorumluluk | |
11 | Jeofizik Araştırma ve Arama Yöntemlerinin tanıtılması I | |
12 | Jeofizik Araştırma ve Arama Yöntemlerinin tanıtılması II | |
13 | Jeofizik Araştırma ve Arama Yöntemlerinin tanıtılması III | |
14 | Jeofizik Araştırma ve Arama Yöntemlerinin tanıtılması IV |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Utkucu, M. 2007. Jeofizik Mühendisliğine Giriş Ders Notları, |
Ders Kaynakları | 1. İlkışık, O.M., 1996, Jeofiziğe Giriş, İstanbul üniversitesi Yayını, 132 sayfa |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | X | |||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | X | |||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | X | |||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | X | |||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Jeofizik nedir sorusunu kendi cümleleri ile cevaplar. | 1 | 3 | 3 | 4 | ||||||||||||||||||||
2 | Jeofiziğin temel araştırma konularını ve ana bilim dallarını kavrar | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||
3 | Yaşadığımız gezegeni tanımada ve sunduğu kaynakları aranmasında mesleğinin önemini değerlendirir. | 1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | ||||||||||||||||||
4 | Jeofiziğin küresel gelişimi hakkında fikir sahibi olur | 1 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||
5 | Jeofiziğin Türkiyedeki gelişimi hakkında fikir sahibi olur | 1 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||
6 | Jeofizikte mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | ||||||||||||||||||||||||
7 | Dünyada ve Türkiyede Jeofizikçi çalıştıran bazı önemli kurum ve kuruluşları sıralar. | 1 | 4 | 3 | |||||||||||||||||||||
8 | Jeofiziğin temel arama yöntemleri hakkında fikir sahibi olur. | 1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 0 | 4 | 0 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |