Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Sismoloji | JFM 430 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Sismoloji dersini almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BUDAKOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sismogram analizi yaparak dalga fazlarını tanımak |
Dersin İçeriği | Lokal, bölgesel ve telesismik deprem kayıtlarının irdelenmesi; Zaman-uzaklık eğrilerinden dalga fazlarının belirlenmesi; Koda dalgasının irdelenmesi; Sığ ve derin depremlerin irdelenmesi; Nükleer ve taş ocağı patlatma kayıtlarının irdelenmesi; Volkanik depremlerin yorumlanması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dalga fazlarını tanır | Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Anlatım, | |
2 | Lokal deprem kayıtlarını yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
3 | Bölgesel deprem kayıtlarını yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Telesismik deprem kayıtlarını yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
5 | Patlatma kayıtlarını yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
6 | Volkanik deprem kayıtlarını yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sismogram analizinin önemi | |
2 | Lokal deprem kayıtlarının irdelenmesi | |
3 | Lokal deprem kayıtlarının irdelenmesi | |
4 | Bölgesel deprem kayıtlarının irdelenmesi | |
5 | Bölgesel deprem kayıtlarının irdelenmesi | |
6 | Telesismik deprem kayıtlarının irdelenmesi | |
7 | Telesismik deprem kayıtlarının irdelenmesi | |
8 | Zaman-uzaklık eğrilerinden dalga fazlarının belirlenmesi | |
9 | Koda dalgasının irdelenmesi | |
10 | Koda dalgasının irdelenmesi | |
11 | Sığ depremlerin irdelenmesi | |
12 | Derin depremlerin irdelenmesi | |
13 | Nükleer ve taş ocağı patlatmalarına ait kayıtlarının irdelenmesi | |
14 | Volkanik depremlerin yorumlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kulhanek, O., 1990. Anatomy of seismograms, Elsevier science publishers B.V., ISBN 0-444-88375-4, p.178. |
Ders Kaynakları | 1. Horasan,G., A. Boztepe Güney, A. Küsmezer, F. Bekler, Z. Öğütçü, 2006, İstanbul ve civarındaki deprem ve patlatma verilerinin birbirinden ayırt edilmesi ve kataloglanması, Boğaziçi Üniversitesi Araştırma Fonu Sonuç Raporu, Proje No:05T202, Bebek-İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||
4 | -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | -Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dalga fazlarını tanır | 2 | ||||||||||
2 | Lokal deprem kayıtlarını yorumlayabilir | 2 | ||||||||||
3 | Bölgesel deprem kayıtlarını yorumlayabilir | 3 | ||||||||||
4 | Telesismik deprem kayıtlarını yorumlayabilir | 1 | ||||||||||
5 | Patlatma kayıtlarını yorumlayabilir | 3 | ||||||||||
6 | Volkanik deprem kayıtlarını yorumlayabilir | 2 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |