Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gravite Yorumlama | JFM 424 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHİR IŞIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gravite verilerinin değerlendirilerek yorumlanması, veri işlem, modelleme vb. konuların gravite verilerine uygulanmasını kavrayarak, farklı tekniklerle yorumlama becerisinin daha da geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği | Uygulamada karşılaşılan gravite haritaları, amaca uygun olarak veri işlem tekniklerinin uygulanması, haritadan kesit alma, elde edilen anomalinin ayrık hale getirilmesi, kayaç yoğunlukları ve modelleme için yoğunluk farkının belirlenmesi, anomaliye neden olan yapının geometrik ve fiziksel parametrelerinin tayini, seçilmiş gravite yorumlama örnekleri, Türkiyenin gravimetrik açıdan incelenmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uygulamada karşılaşılan gravite haritalarını ayırt eder, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Haritadan uygun kesit alır, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Kayaç yoğunluklarını ve modellemede kullanılacak yoğunluk farklarını tespit eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Gravite yorum tekniklerini uygular, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Anomaliye neden olan yapıyı yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Türkiyenin gravimetrik özelliklerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uygulamada karşılaşılan gravite anomalileri ve haritaları | |
2 | Filtreleme ile anomali ayrımı ve filtre haritaları | |
3 | Filtreleme ile anomali ayrımı ve filtre haritaları | |
4 | Amaca uygun kesit alımı | |
5 | Anomalinin ayrık hale getirilmesi | |
6 | Kayaç yoğunlukları ve modellemede kullanılacak yoğunluk farklarının belirlenmesi | |
7 | Gravite anomalilerinin karakteristik eğriler yöntemi ile değerlendirilmesi | |
8 | Gravite anomalilerinin karakteristik eğriler yöntemi ile değerlendirilmesi | |
9 | Güç spektrumu uygulayarak jeolojik yapıların ortalama derinlik tahminlerinin yapılması | |
10 | Güç spektrumu uygulayarak jeolojik yapıların ortalama derinlik tahminlerinin yapılması | |
11 | Seçilmiş gravite yorumlama örnekleri | |
12 | Seçilmiş gravite yorumlama örnekleri | |
13 | Türkiyenin gravimetrik açıdan irdelenmesi | |
14 | Türkiyenin gravimetrik açıdan irdelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derleme notlar (Dr.Öğr.Üyesi Mahir IŞIK) |
Ders Kaynakları |
1. AKÇIĞ, Z., 1988. Batı Anadolunun yapısal sorunlarının gravite verileri ile |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | X | |||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | X | |||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | X | |||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uygulamada karşılaşılan gravite haritalarını ayırt eder, | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Haritadan uygun kesit alır, | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Kayaç yoğunluklarını ve modellemede kullanılacak yoğunluk farklarını tespit eder, | 5 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||
4 | Gravite yorum tekniklerini uygular, | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||
5 | Anomaliye neden olan yapıyı yorumlar, | 5 | 4 | 5 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||
6 | Türkiyenin gravimetrik özelliklerini analiz eder. | 3 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |