Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnşaat Mühendisliği Tasarımı | INM 401 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE AKMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN KASAP, Dr.Öğr.Üyesi ZEKİ ÖZCAN, Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SANDALCI, Prof.Dr. EMRAH DOĞAN, Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA, Doç.Dr. MUHAMMET ZEKİ ÖZYURT, Dr.Öğr.Üyesi HAKAN ASLAN, Prof.Dr. ERKAN ÇELEBİ, Dr.Öğr.Üyesi NECATİ MERT, Prof.Dr. HAKAN GÜLER, Prof.Dr. AŞKIN ÖZOCAK, Doç.Dr. ZEYNEP YAMAN, Prof.Dr. ERTAN BOL, Doç.Dr. OSMAN SÖNMEZ, Dr.Öğr.Üyesi ESRA DOBRUCALI, Doç.Dr. AYDIN DEMİR, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÖZSAĞIR, Doç.Dr. HAKAN ÖZTÜRK, Arş.Gör.Dr. ÖZGE ŞAHİN ÇETİN, Arş.Gör.Dr. BERNA İSTEGÜN, Arş.Gör.Dr. ZELİHA ÇAĞLA KUYUMCU, Öğr.Gör.Dr. TUBA TATAR, Prof.Dr. MEHMET EMİROĞLU, Dr.Öğr.Üyesi EMRE AKMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere inşaat mühendisliği konularında deney tasarlama ve yapma becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Her öğrenci inşaat mühendisliği bölümüne ait konularda verilen problemin çözümü için proje önerisi sunar, kabul edilen proje önerisi kapsamında deney sistemini tasarlar, deneyleri gerçekleştirir, deneysel bulguları istatistiksel yöntemler kullanarak analiz eder ve sonuçları rapor halinde sunar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnşaat mühendisliği ile ilgili bir konuda deney sistemi projesi önerir | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
2 | İnşaat mühendisliği ile ilgili bir konuda deney sistemi tasarlar | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Tasarladığı deneyi yapar | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
4 | Deneye ait verileri istatistiksel yöntemler kullanarak değerlendirir | Soru-Cevap, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deney konularının ve çalışma grupların belirlenmesi | |
2 | Deneyin tasarlanmasına yönelik proje önerilerinin sunulması | |
3 | Sunulan projenin danışmanın gözetiminde düzenlenmesi ve uygulamaya konulması | |
4 | Deney Sisteminin Tasarlanması | |
5 | Deney Sisteminin Tasarlanması (devam) | |
6 | Deneylerin gerçekleştirilmesi | |
7 | Deneylerin gerçekleştirilmesi (devam) | |
8 | Deneylerin gerçekleştirilmesi (devam) | |
9 | Deneye ait verilerin toplanması | |
10 | İstatistiksel yöntemlerle deneysel verilerin analizi | |
11 | Sonuçların yorumlanması | |
12 | Raporun yazımı | |
13 | Raporun yazımı (devam) | |
14 | Raporun teslimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnşaat mühendisliği ile ilgili bir konuda deney sistemi projesi önerir | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | İnşaat mühendisliği ile ilgili bir konuda deney sistemi tasarlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Tasarladığı deneyi yapar | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Deneye ait verileri istatistiksel yöntemler kullanarak değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |