Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Su Yapıları | INM 423 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SANDALCI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SANDALCI, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Gamze Tuncer |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hidroloji ve Su Yapıları ile ilgili temel kavramlar verilerek, Buharlaşma, Su Döngüsü, Akarsu düzenlemeleri ve Akarsu Yapıları hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi ve uygulamalı örneklerle konunun kavranması |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar, Hidrolojinin prensipleri, Su kaynaklarının önemi ve akarsu yapıları ile ilgili hesap teknikleri aktarılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hidroloji ile ilgili temel yasalarını kavramakSu Kaynakları ve Hidroloji ile ilgili esas kuralları anlar. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Grupla Çalışma, | |
2 | Yapay sinir ağları gibi esnek modellemeler ve amprik formuller kullanarak buharlaşma analizi yapar. | Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Tarım bitkileri için sulama suyu problemlerini çözer. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
4 | Yağış ve akış arasındaki ilişkiyi anlar. | Anlatım, | |
5 | Baraj rezervuarı, su alma yapıları, batardolar ve bağlama gibi su yapıları problemlerini çözer. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Akarsularda taşınan katı maddelerin tipini ve katı madde taşınımını analiz eder. | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
7 | Brown- Einstein, Schoklitsch ve Peter-Muller-Mayer gibi bazı amprik formülleri analiz eder. | Anlatım, | |
8 | Bağlamalar hakkında bilgiler kazanır. | Grupla Çalışma, Anlatım, | |
9 | Bağlama yapılarının kısımları projelendirir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
10 | Jetti, mahmuz ve akarsu ulaşımı için liman yapıları gibi akarsu yapılarını dizayn eder. | Anlatım, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Hidrolojinin ve Su Kaynaklarının önemi ve temel kavramlar, | |
2 | Hidroloji | |
3 | Buharlaşma ve Su Döngüsü | |
4 | Yağış | |
5 | Hidroloji ile ilgili uygulamalar ve sayısal örnekler | |
6 | Akarsu Morfolojisi | |
7 | Akarsularda Katı madde hareketi | |
8 | Akarsu düzenlemeleri | |
9 | Taşkın kontrolü | |
10 | Akarsu taşımacılığı ve geçişleri | |
11 | Akarsulardan su alma | |
12 | Barajlar ve baraj hazneleri | |
13 | Su kaynakları ile ilgili örnekler ve uygulama sahaları | |
14 | Sayısal örnekler ve çözümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notu |
Ders Kaynakları | 1. Erkek, C., Ağıralioğlu, N., Su Kaynakları Mühendisliği,Beta Basım A.Ş. 3.Bası, Kasım, 1998, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hidroloji ile ilgili temel yasalarını kavramakSu Kaynakları ve Hidroloji ile ilgili esas kuralları anlar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
2 | Yapay sinir ağları gibi esnek modellemeler ve amprik formuller kullanarak buharlaşma analizi yapar. | |||||||||||
3 | Tarım bitkileri için sulama suyu problemlerini çözer. | |||||||||||
4 | Yağış ve akış arasındaki ilişkiyi anlar. | |||||||||||
5 | Baraj rezervuarı, su alma yapıları, batardolar ve bağlama gibi su yapıları problemlerini çözer. | |||||||||||
6 | Akarsularda taşınan katı maddelerin tipini ve katı madde taşınımını analiz eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 |
7 | Brown- Einstein, Schoklitsch ve Peter-Muller-Mayer gibi bazı amprik formülleri analiz eder. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
8 | Bağlamalar hakkında bilgiler kazanır. | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 |
9 | Bağlama yapılarının kısımları projelendirir. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 |
10 | Jetti, mahmuz ve akarsu ulaşımı için liman yapıları gibi akarsu yapılarını dizayn eder. | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
2. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |