Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Süreç Yönetimi | ENM 431 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ESRA TEKEZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmelerin rekabet avantajı elde edebilmeleri için, sürekli gelişme yönünde iç ve dış öğrenme olanaklarından yararlanarak daha verimli hale gelebilmelerini sağlayacak iş süreçlerinin yönetiminin gerçekleşebilmesi için yapılması gerekenlerin öğrenciye kazandırılması |
Dersin İçeriği | Süreçlerin organisayon yapıları içindeki yeri, Süreçlerin öğeleri, özellikleri, hiyerarşisi, Süreç tanımlama, Süreç durum analizi, Süreç performans ölçümü, dökümantasyonu, iyileştirilmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini tanımlar ve süreç özelliklerini öğrenerek kurumun süreçlerini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Sürecin öğelerini belirler ve süreç tanıtım formlarını oluşturarak işletmelerin süreçlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Bir işletmenin kilit ve kritik süreçlerini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Süreçlerin performans göstergelerini hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Süreçlerin dökümante edilmesini gerçekleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Süreç yönetiminde kullanılan modelleri ve teknikleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Süreçlerin mevcut durumunu analiz ederek süreçleri iyileştirir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Süreç Yönetimine Giriş | |
2 | Organizasyon yapıları ve süreçler | |
3 | ISO 9001 ve Süreç Yönetimi | |
4 | EFQM modelinde Süreçler | |
5 | Süreç Odaklı Sorunlar ve Süreçlerde Dijital Dönüşüm | |
6 | Süreçlerin Sınıflandırılması ve Hiyerarşisi | |
7 | Hizmet sistemlerinde süreçler | |
8 | Süreci Anlama, Süreci Tanımlama | |
9 | Yeni bir Süreç Tanımlama | |
10 | Süreç Performans Ölçümü | |
11 | Performans Takibinde Dengelenmiş Hedef Karnesi | |
12 | Süreçlerin Dökümantasyonu ve elektronik ortama aktarılması | |
13 | Süreç Değerlendirme ve Geliştirme | |
14 | Örnek bir SY yazılımı incelemesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.Ders Sunumları AkademikBilgiSisteminde (http://www.abis.sakarya.edu.tr) ve EğitimBilgiSisteminde (www.ebs.sakarya.edu.tr) |
Ders Kaynakları | 2. Aras, A. A., Sürdürülebilir Süreç Yönetimi, KalDer, 2005. 5. Business Process Management Cases: Digital Innovation and Business Transformation in Practice. Edited by Jan vom Brocke, Jan Mendling, Springer , 2017. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini tanımlar ve süreç özelliklerini öğrenerek kurumun süreçlerini belirler | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Sürecin öğelerini belirler ve süreç tanıtım formlarını oluşturarak işletmelerin süreçlerini tanımlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Bir işletmenin kilit ve kritik süreçlerini belirler | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Süreçlerin performans göstergelerini hazırlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Süreçlerin dökümante edilmesini gerçekleştirir | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Süreç yönetiminde kullanılan modelleri ve teknikleri açıklar | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Süreçlerin mevcut durumunu analiz ederek süreçleri iyileştirir | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |