Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Süreç Yönetimi ENM 431 7 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ESRA TEKEZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İşletmelerin rekabet avantajı elde edebilmeleri için, sürekli gelişme yönünde iç ve dış öğrenme olanaklarından yararlanarak daha verimli hale gelebilmelerini sağlayacak iş süreçlerinin yönetiminin gerçekleşebilmesi için yapılması gerekenlerin öğrenciye kazandırılması

Dersin İçeriği

Süreçlerin organisayon yapıları içindeki yeri, Süreçlerin öğeleri, özellikleri, hiyerarşisi, Süreç tanımlama, Süreç durum analizi, Süreç performans ölçümü, dökümantasyonu, iyileştirilmesi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini tanımlar ve süreç özelliklerini öğrenerek kurumun süreçlerini belirler Anlatım, Soru-Cevap,
2 Sürecin öğelerini belirler ve süreç tanıtım formlarını oluşturarak işletmelerin süreçlerini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap,
3 Bir işletmenin kilit ve kritik süreçlerini belirler Anlatım, Soru-Cevap,
4 Süreçlerin performans göstergelerini hazırlar Anlatım, Soru-Cevap,
5 Süreçlerin dökümante edilmesini gerçekleştirir Anlatım, Soru-Cevap,
6 Süreç yönetiminde kullanılan modelleri ve teknikleri açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
7 Süreçlerin mevcut durumunu analiz ederek süreçleri iyileştirir Anlatım, Soru-Cevap,
8
9
10
11
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Süreç Yönetimine Giriş
2 Organizasyon yapıları ve süreçler
3 ISO 9001 ve Süreç Yönetimi
4 EFQM modelinde Süreçler
5 Süreç Odaklı Sorunlar ve Süreçlerde Dijital Dönüşüm
6 Süreçlerin Sınıflandırılması ve Hiyerarşisi
7 Hizmet sistemlerinde süreçler
8 Süreci Anlama, Süreci Tanımlama
9 Yeni bir Süreç Tanımlama
10 Süreç Performans Ölçümü
11 Performans Takibinde Dengelenmiş Hedef Karnesi
12 Süreçlerin Dökümantasyonu ve elektronik ortama aktarılması
13 Süreç Değerlendirme ve Geliştirme
14 Örnek bir SY yazılımı incelemesi
Kaynaklar
Ders Notu

1.Ders Sunumları AkademikBilgiSisteminde (http://www.abis.sakarya.edu.tr) ve EğitimBilgiSisteminde (www.ebs.sakarya.edu.tr)
erişime açılacaktır.

Ders Kaynakları

2. Aras, A. A., Sürdürülebilir Süreç Yönetimi, KalDer, 2005.
3. Harmon, P. Business process change: A managers guide to improving, redesigning and automating processes, Morgan Kaufmann Publishers, San Francisco, 2003.
4.Smith, H., Fingar, P., Business Process Management, Meghan-Kiffer Pres, USA, 2002.

5. Business Process Management Cases: Digital Innovation and Business Transformation in Practice. Edited by Jan vom Brocke, Jan Mendling, Springer , 2017.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi
2 Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4 Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5 Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11 Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini tanımlar ve süreç özelliklerini öğrenerek kurumun süreçlerini belirler
2 Sürecin öğelerini belirler ve süreç tanıtım formlarını oluşturarak işletmelerin süreçlerini tanımlar
3 Bir işletmenin kilit ve kritik süreçlerini belirler
4 Süreçlerin performans göstergelerini hazırlar
5 Süreçlerin dökümante edilmesini gerçekleştirir
6 Süreç yönetiminde kullanılan modelleri ve teknikleri açıklar
7 Süreçlerin mevcut durumunu analiz ederek süreçleri iyileştirir
8
9
10
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 15
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 4