Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Grup Teknolojisi | ENM 410 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Malzeme ve İmalat Teknolojileri, İmalat Sistemleri ve Stratejileri |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TİJEN ÖVER ÖZÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Tijen Över Özçelik |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hücresel imalat ve grup teknolojisi kavramlarını öğreterek hazırlık zamanı ve taşıma zamanlarının düşürülmesi konusunda grup teknolojisi yaklaşımın nasıl kullanılacağını inceleyerek, grup teknolojisinin insanla olan ilişkisi ve ekonomik getirileri öğretilecektir. |
Dersin İçeriği | Hücresel imalat ve grup teknolojisi kavramlarını, tekniklerini ve uygulamaları ile kodlama ve sınıflandırma sistemlerinin incelenmesidir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hücresel imalat felsefesini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Makine hücreleri ve parça aileleri oluşturabilmek | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Hazırlık zamanı ve taşıma zamanlarını en küçüklenmesinin farkında olmak | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grup teknolojisi ve hücresel imalat sistemlerine giriş | 1. Hafta, Ders Bilgilendirme |
2 | İleri imalat teknolojileri ve grup teknolojisi | 2. ve 3. Hafta ders notu |
3 | İleri imalat teknolojileri ve grup teknolojisi | |
4 | Grup teknolojisi ve hücresel imalat sistemleri | 4.Hafta ders notu |
5 | Parça ailesi ve İmalat hücresi oluşturma, bu amaçla kullanılan metotlar | 5.Hafta ders notu |
6 | Sınıflandırma ve kodlama sistemleri | 6. ve 7. Hafta ders notu |
7 | Sınıflandırma ve kodlama sistemleri | |
8 | Üretim Akış Analizi | 8.Hafta ders notu |
9 | Parça Ailesi oluşturmada kullanılan Algoritmalar | 9.Hafta ders notu |
10 | Parça Ailesi oluşturmada kullanılan Algoritmaların performans değerlendirmeleri | 10.Hafta ders notu |
11 | DParça Ailesi oluşturmada Benzerlik Katsayısı Kullanımı | 11.Hafta ders notu |
12 | Grup teknolojisi uygulamaları | 12.Hafta ders notu |
13 | Grup teknolojisi felsefesini analoji gerçekleştirerek farklı bir alana uygulama | 13.Hafta ders notu |
14 | Esnek İmalat Sistemleri- Grup teknolojisi | 14.Hafta ders notu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Ders Notları ve Sunuları |
Ders Kaynakları | 2. Handbook of Cellular Manufacturing Systems, Shahrukh A. Irani, A Wiley-Interscience Pablication, 1999; SBN: 0-471-12139-8 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hücresel imalat felsefesini kavramak | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Makine hücreleri ve parça aileleri oluşturabilmek | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Hazırlık zamanı ve taşıma zamanlarını en küçüklenmesinin farkında olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |