Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Su Kalitesi Kontrolü CVM 301 5 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ
Dersi Verenler Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Su kaynaklarının(nehirler,göller ve yeraltı suları) kalitesi ve özelliklerini öğretmek.

 

Dersin İçeriği

Su Kalitesi ve miktarı;Kirletici kaynaklar;Yararlı kullanımlar;Su kalitesi kriter ve standartları;Su kalitesi izleme çalışmaları;Göl, akarsu ve yer altı suları için fiziksel, kimyasal, biyolojik ve radyolojik su kalite parametrelerinin anlam ve önemi;Akarsular, göller ve yer altı suları için su kalitesi kontrolü.

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini vermek, Soru-Cevap, Çoktan Seçmeli Testler, Boşluk Doldurma Testleri,
2 Su kaynaklarının kalitesi ile ilgili bilgi vermek, Bireysel Çalışma, Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Su kaynaklarının iyileştirilme ve geliştirme çalısmaları ile ilgili bilgi vermek, Problem Çözme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme,
4 Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazandirma. Problem Çözme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Çoktan Seçmeli Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Su kalitesi tanımı ve suların yararlı kullanımları
2 Akarsuların özellikleri
3 Akarsularda su kalitesi izleme çalışmalar
4 Akarsularda su kalite parametreleri
5 Akarsularda su kalitesi ve kontrolü
6 Göllerin özellikleri
7 Göllerde su kalitesi izleme çalışmaları
8 Göllerde su kalite parametreleri
9 Ara sınav
10 Göllerde su kalitesi ve kontrolü
11 Yeraltı sularının özellikleri izleme çalışmaları ve izlenecek parametreler
12 Aquatox modeli tanıtımı
13 Aquatox modeli tanıtımı
14 Aquatox modeli uygulama sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

Su Kalitesi Kontrolü Ders Notu (Basılmamış) Prof. Dr. Bülent ŞENGÖRÜR

Ders Kaynakları

1-Chapman, D., Water Quality Assessments, Chapman and Hall, London, 1992. 2-Clesseri, L.S., Standard Methods for the Examination of Water and Wastewater, AWWA, 19th Edition, 1995. 3-Bartram, J., Ballance, R., Water Quality Monitoring, TJ Press Ltd., London, 1996.

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini vermek, 4
2 Su kaynaklarının kalitesi ile ilgili bilgi vermek, 5
3 Su kaynaklarının iyileştirilme ve geliştirme çalısmaları ile ilgili bilgi vermek, 5 1
4 Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazandirma. 4 5 1 2 1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
2. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 5 5
Ödev 2 5 10
Toplam İş Yükü 84
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,36
Dersin AKTS Kredisi 3