Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Staj II CVM 499 7 0 + 1 1 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN DAMAR ARİFOĞLU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN DAMAR ARİFOĞLU,
Dersin Yardımcıları Bölüm Staj Komisyonu Üyeleri
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı Çevre Mühendisliği öğrencilerinin dönem içerisinde aldıkları teorik derslerin pratikte uygulanması ve pekiştirilmesi amacıyla yapılır.
Dersin İçeriği Büro/İşletme/Şantiye/Proje/Çevre Yönetimi stajlarında staj yapılan işyerlerinde en az 1 (bir) çevre, inşaat, makine veya kimya mühendisi gözetiminde, minimum 6. yarıyılın tamamlanmış öğrenciler tarafından yapılır.
Su Kirlenmesi ve Kontrolü,
• Su ve Atıksu Arıtma Teknolojileri,
• Hava Kirlenmesi ve Kontrolü,
• Katı veTehlikeli Atıkların Yönetimi,
• Gürültü Kirliliği Kontrolü,
• Endüstriyel Atıkların Yönetimi,
• Çevre Yönetimi ve Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED),
• Çevre Sağlığı ve Güvenliği konularını içerir.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kamu ve/veya özel kuruluşların organizasyon yapısını tanır. Eğitsel Oyun,
2 Multidisipliner ortamlarda çalışır. Eğitsel Oyun,
3 Aldığı teorik bilgilerin pratik uygulamalarını yapar. Eğitsel Oyun,
4 İş ortamında alt ve üst birimlerin yetki ve sorumluluklarını öğrenir. Eğitsel Oyun, Gözlem,
5 Proje büroları ve şantiyeleri öğrenir Eğitsel Oyun,
6 Su, Toprak, hava ve gürültü kirliliği önlemleri ve yönetmeliklerini öğrenir Eğitsel Oyun, Gözlem,
7 Çevre Mühendisliği uzmanlık alanlarını daha iyi tanır. Eğitsel Oyun,
8 Meslek etik değerlerini uygulamalı olarak öğrenir. Eğitsel Oyun, Boşluk Doldurma Testleri,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Staj yapacağı kamu veya özel kurumların araştırılması
2 Belirlenen kuruma müracatların yapılması
3 Staj yerlerinin kabulu için değerlendirilmesi
4 Uygun staj yerinin ilgili öğretim elemanı ile değerlendirilmesi
5 Staj dökümanlarının toplanması
6 İlgili staj birimlerinde sigorta ve onay işlemlerinin yapılması
7 Staja başlama
8 Staj uygulamasının gerçekleştirilmesi
9 Staj uygulamasının gerçekleştirilmesi
10 Staj defterleri(Raporları)nin doldurulması
11 Staj defterinin teslimi ve onaylanması
12 Ek raporların Hazırlanması
13 Staj Sınavının yapılması
14 Staj kabullerinin ilanı ve yayınlanması
Kaynaklar
Ders Notu Staj Komisyonu tarafından hazırlanan Çevre Mühendisliğinde staj esasları
Üniversite staj esasları
http://www.cevre.sakarya.edu.tr/tr/duyuru/goster/15694/staj-bilgilendirme
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; X
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Kamu ve/veya özel kuruluşların organizasyon yapısını tanır. 2 3
2 Multidisipliner ortamlarda çalışır. 3 5
3 Aldığı teorik bilgilerin pratik uygulamalarını yapar. 3 2
4 İş ortamında alt ve üst birimlerin yetki ve sorumluluklarını öğrenir. 4 4
5 Proje büroları ve şantiyeleri öğrenir
6 Su, Toprak, hava ve gürültü kirliliği önlemleri ve yönetmeliklerini öğrenir 3 2
7 Çevre Mühendisliği uzmanlık alanlarını daha iyi tanır. 3 2 2
8 Meslek etik değerlerini uygulamalı olarak öğrenir. 2 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Sözlü Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 1 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Sözlü Sınav 1 45 45
Final 1 45 45
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,88
Dersin AKTS Kredisi 5