Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Staj II | CVM 499 | 7 | 0 + 1 | 1 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN DAMAR ARİFOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN DAMAR ARİFOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Staj Komisyonu Üyeleri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Çevre Mühendisliği öğrencilerinin dönem içerisinde aldıkları teorik derslerin pratikte uygulanması ve pekiştirilmesi amacıyla yapılır. |
Dersin İçeriği | Büro/İşletme/Şantiye/Proje/Çevre Yönetimi stajlarında staj yapılan işyerlerinde en az 1 (bir) çevre, inşaat, makine veya kimya mühendisi gözetiminde, minimum 6. yarıyılın tamamlanmış öğrenciler tarafından yapılır. Su Kirlenmesi ve Kontrolü, • Su ve Atıksu Arıtma Teknolojileri, • Hava Kirlenmesi ve Kontrolü, • Katı veTehlikeli Atıkların Yönetimi, • Gürültü Kirliliği Kontrolü, • Endüstriyel Atıkların Yönetimi, • Çevre Yönetimi ve Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED), • Çevre Sağlığı ve Güvenliği konularını içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu ve/veya özel kuruluşların organizasyon yapısını tanır. | Eğitsel Oyun, | |
2 | Multidisipliner ortamlarda çalışır. | Eğitsel Oyun, | |
3 | Aldığı teorik bilgilerin pratik uygulamalarını yapar. | Eğitsel Oyun, | |
4 | İş ortamında alt ve üst birimlerin yetki ve sorumluluklarını öğrenir. | Eğitsel Oyun, Gözlem, | |
5 | Proje büroları ve şantiyeleri öğrenir | Eğitsel Oyun, | |
6 | Su, Toprak, hava ve gürültü kirliliği önlemleri ve yönetmeliklerini öğrenir | Eğitsel Oyun, Gözlem, | |
7 | Çevre Mühendisliği uzmanlık alanlarını daha iyi tanır. | Eğitsel Oyun, | |
8 | Meslek etik değerlerini uygulamalı olarak öğrenir. | Eğitsel Oyun, | Boşluk Doldurma Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Staj yapacağı kamu veya özel kurumların araştırılması | |
2 | Belirlenen kuruma müracatların yapılması | |
3 | Staj yerlerinin kabulu için değerlendirilmesi | |
4 | Uygun staj yerinin ilgili öğretim elemanı ile değerlendirilmesi | |
5 | Staj dökümanlarının toplanması | |
6 | İlgili staj birimlerinde sigorta ve onay işlemlerinin yapılması | |
7 | Staja başlama | |
8 | Staj uygulamasının gerçekleştirilmesi | |
9 | Staj uygulamasının gerçekleştirilmesi | |
10 | Staj defterleri(Raporları)nin doldurulması | |
11 | Staj defterinin teslimi ve onaylanması | |
12 | Ek raporların Hazırlanması | |
13 | Staj Sınavının yapılması | |
14 | Staj kabullerinin ilanı ve yayınlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Staj Komisyonu tarafından hazırlanan Çevre Mühendisliğinde staj esasları Üniversite staj esasları http://www.cevre.sakarya.edu.tr/tr/duyuru/goster/15694/staj-bilgilendirme |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu ve/veya özel kuruluşların organizasyon yapısını tanır. | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | |||||||||||||||||||||||
2 | Multidisipliner ortamlarda çalışır. | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||||
3 | Aldığı teorik bilgilerin pratik uygulamalarını yapar. | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 4 | 3 | |||||||||||||||||||||||
4 | İş ortamında alt ve üst birimlerin yetki ve sorumluluklarını öğrenir. | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | |||||||||||||||||||||||
5 | Proje büroları ve şantiyeleri öğrenir | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Su, Toprak, hava ve gürültü kirliliği önlemleri ve yönetmeliklerini öğrenir | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | |||||||||||||||||||||||
7 | Çevre Mühendisliği uzmanlık alanlarını daha iyi tanır. | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
8 | Meslek etik değerlerini uygulamalı olarak öğrenir. | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Sözlü Sınav | 1 | 45 | 45 |
Final | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |