Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ağ Programlama | BSM 451 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSA BALTA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MUSA BALTA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnternet teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişmeler günümüz yazılımlarının büyük bir kısmının ağ tabanlı olması zorunluluğunu beraberinde getirmiştir. Ders kapsamında, bilgisayar ağlarını ve özellikle de İnternet yapısını kullanan uygulamaların incelenmesi, tasarlanması ve geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında; TCP/IP ve OSI referans modeli ve çalışma yapısı, Soket kavramı, Web tabanlı ağ uygulamaları için uygulama çatıları ve yazılım tanımlı ağ kavramı ve uygulamalarından bahsedilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | TCP/IP protokolünü kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ağ üzerinde çalışan uygulamalar geliştirebilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım, | |
3 | Web servislerini kullanabilir/geliştirebilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Rol Oynama, Anlatım, | |
4 | Nesnelerin İnterneti konusunu kavrar. | Grupla Çalışma, Tartışma, Rol Oynama, Anlatım, | |
5 | Ağ ve Web Uygulamalarının güvenliği konularındaki farkındalığı artar. | Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı, Bilgisayar Ağlarına ve OSI Modeline Giriş, TCP/IP Protokol Yığını | |
2 | İstemci/Sunucu, Senkron/Asenkron İletişim, İstemci Tarafı, Sunucu Tarafı, Uygulama Geliştirme Çatıları | |
3 | Katman 2 ve Katman 3 Protokolleri ve Kodlaması (Raw Packet) | |
4 | Soket Programlama (TCP UDP Soketleri) | |
5 | Soket Programlama (TCP UDP Soketleri) | |
6 | Katman 7 Protokolleri ve Kodlaması | |
7 | Katman 7 Protokolleri ve Kodlaması | |
8 | Web Tabanlı Ağ Uygulaması Geliştirme Çatıları (SignalR, WebSocket,RestApi vs.) | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Yazılım Tanımlı Ağlar Kavramı ve Mimari Yapısı | |
11 | Yazılım Tanımlı Ağlar Kavramı ve Mimari Yapısı | |
12 | Yazılım Tanımlı Ağ Uygulamaları | |
13 | Yazılım Tanımlı Ağ Uygulamaları | |
14 | Proje Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Behrouz A. Forouzan, Firouz Mosharraf, Computer Networks: A Top Down Approach |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | TCP/IP protokolünü kavrar. | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
2 | Ağ üzerinde çalışan uygulamalar geliştirebilir. | ||||||||||||
3 | Web servislerini kullanabilir/geliştirebilir. | ||||||||||||
4 | Nesnelerin İnterneti konusunu kavrar. | ||||||||||||
5 | Ağ ve Web Uygulamalarının güvenliği konularındaki farkındalığı artar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 30 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |