Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Staj II | BSM 496 | 8 | 0 + 1 | 1 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH SEVİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH SEVİN, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Staj Komisyonu Üyeleri: Arş. Gör. İsmail Öztel,Arş. Gör. Kayhan Ayar,Arş. Gör. Sümeyye Kaynak,Arş. Gör. Ahmet Arslan,Arş. Gör. Nur Banu Oğur, Arş. Gör Hüseyin Demirci |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mühendislik eğitimi boyunca alınan eğitime bağlı olarak, öğrencilerin ilgi alanlarını keşfetmelerine yardımcı olmak, onları iş hayatına hazırlamak ve öğrenilen teorik bilgileri uygulama imkanı sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Öğrencilerin öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirmek için görev yapacakları iş yerlerindeki hiyerarşik sorumluluklarını, ilişkileri, organizasyon yapısını, iş disiplinini gözlemleyerek, uygulama yaparak ve sektör çalışanlarının yaptıkları işlevleri yakından izleyerek, diploma programlarına ilişkin bilgi ve görgülerini arttırma imkânı sağlamak,Almış oldukları teorik bilgileri kullanabilme ve uygulamaya aktarma becerisini kazandırmak,İşyeri eğitimi yaptıkları kurumun görevli personeli ile uyumlu çalışma ve işletmenin ilgili olduğu diğer kişilerle (müşteri ya da diğer kurumlar) iyi iletişim kurabilme alışkanlığını kazandırmak, Sektörde yaşanan teknolojik gelişmeleri izleyerek tanımalarını sağlamak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir iş alanında uygulama geliştirme imkanı bulur. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Problem çözümlerine mühendislik bakış açısıyla çözüm getirir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | İşletim sistemleri ve yazılım geliştirme araçları konusundaki tecrübelerini pekiştirir. | Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Soru-Cevap, | |
4 | Bilgisayar donanımı hakkında bilgilerini uygulamalarla arttırır | Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endüstriyel Uygulama | |
2 | Endüstriyel Uygulama | |
3 | Endüstriyel Uygulama | |
4 | Endüstriyel Uygulama | |
5 | Endüstriyel Uygulama | |
6 | Endüstriyel Uygulama | |
7 | Endüstriyel Uygulama | |
8 | Endüstriyel Uygulama | |
9 | Endüstriyel Uygulama | |
10 | Endüstriyel Uygulama | |
11 | Endüstriyel Uygulama | |
12 | Endüstriyel Uygulama | |
13 | Endüstriyel Uygulama | |
14 | Endüstriyel Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Fakülte Staj Yönergesi, http://www.cs.sakarya.edu.tr/sites/cs.sakarya.edu.tr/file/fakulte_staj_yonergesi.pdf |
Ders Kaynakları | Bölüm Staj Esaları, http://www.cs.sakarya.edu.tr/sites/cs.sakarya.edu.tr/file/bolum_staj_esaslari.pdf |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir iş alanında uygulama geliştirme imkanı bulur. | ||||||||||||
2 | Problem çözümlerine mühendislik bakış açısıyla çözüm getirir. | ||||||||||||
3 | İşletim sistemleri ve yazılım geliştirme araçları konusundaki tecrübelerini pekiştirir. | ||||||||||||
4 | Bilgisayar donanımı hakkında bilgilerini uygulamalarla arttırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
4. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |