Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sistem Simülasyonu | BSM 463 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH SEVİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayar Mühendisliği öğrencilerine sistemi analiz etme, davranışını inceleyebilmek amacıyla model kurma ve deney yapma ve yorumlama yeteneği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Simülasyona Giriş ve Temel Kavramlar, Simülasyon model yapısı ve çeşitleri, Rasgele Sayı ve Değişken üretimi ve testleri, Veri analizi ve uygunluk testleri, Kuyruk ve Ağ sistemlerinde Simülasyon, Simülasyon yazılımları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sistem, Model ve Simülasyon kavramları ve ilişkilerini öğretir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Rasgele Sayı ve Rasgele değer üretmenin tekniklerini öğretir | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Simülasyon Modelinin temel unsurları ve kurulumunu öğretir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
4 | Modeli doğrulama, test etme ve analiz etme yeteneğini kazandırır. | Anlatım, Rol Oynama, | |
5 | Simülasyon geçerlilik testlerini öğretir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Simülasyon modellemede gerekli istatistik bilgisini kazandırır. | Anlatım, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | SİMÜLASYONA GİRİŞ VE TEMEL KAVRAMLAR | |
2 | SİMÜLASYON MODEL YAPISI VE AŞAMALARI | |
3 | KESİKLİ OLAY SİMÜLASYONU VE MODELLEME YAPILARI | |
4 | SİMÜLASYON ÖRNEKLERİ | |
5 | SİMÜLASYON YAZILIMLARI | |
6 | NESNE YÖNELİMLİ SİMÜLASYON YAZILIMI | |
7 | NESNE YÖNELİMLİ SİMÜLASYON YAZILIMI | |
8 | TEMEL KUYRUK YAPILARI VE ANALİZİ | |
9 | KUYRUK AĞLARI | |
10 | SİMÜLASYONDA İSTATİSTİKSEL MODELLER | |
11 | RASGELE SAYI VE DEĞİŞKEN ÜRETME TEKNİKLERİ | |
12 | SİMÜLASYON ANALİZİ | |
13 | SİMÜLASYON DOĞRULAMA TEKNİKLERİ | |
14 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Discrete-Event System Simulation, Banks, J., Carson II, J.S. and Nelson, B.L.,2009,Fifth Edition.,Prentice Hall |
Ders Kaynakları | 1. Discrete-Event System Simulation, Banks, J., Carson II, J.S. and Nelson, B.L.,2009,Fifth Edition.,Prentice Hall 2. Simulation modelling and analysis by Averill M. Law, W. David Kelto |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
12 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sistem, Model ve Simülasyon kavramları ve ilişkilerini öğretir. | 3 | 4 | 2 | 0 | ||||||||||||||||||||
2 | Rasgele Sayı ve Rasgele değer üretmenin tekniklerini öğretir | 3 | 4 | 2 | 0 | ||||||||||||||||||||
3 | Simülasyon Modelinin temel unsurları ve kurulumunu öğretir. | 3 | 4 | 2 | 0 | ||||||||||||||||||||
4 | Modeli doğrulama, test etme ve analiz etme yeteneğini kazandırır. | 3 | 4 | 2 | 0 | ||||||||||||||||||||
5 | Simülasyon geçerlilik testlerini öğretir. | 3 | 4 | 2 | 0 | ||||||||||||||||||||
6 | Simülasyon modellemede gerekli istatistik bilgisini kazandırır. | 3 | 4 | 2 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Ödev | 10 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |