Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sayısal İşaret İşleme | BSM 431 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | İşaretler ve Sistemler dersini almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEÇKİN ARI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Ziynet Yılmaz, Arş.Gör.Soydan Serttaş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sayısal işaret işleme ile ilgili konularda pratik uygulama ve araştırma yapacak öğrenciler için bir temel oluşturmak. |
Dersin İçeriği | Z dönüşümünün uygulamaları, zaman ve frekans domenlerinde örnekleme ve örtüşme, ayrık ve hızlı Fourier dönüşümü, sayısal süzgeç tasarım metodları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Z dönüşümünün uygulamalarını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Zaman ve frekans domenlerinde örnekleme ve örtüşmeyi öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Ayrık Fourier dönüşümü | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Hızlı Fourier dönüşümü | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Sayısal süzgeç tasarımında genel ilkeleri öğrenme | Anlatım, Tartışma, | |
6 | FIR süzgeç tasarım metodlarını öğrenme | Anlatım, Tartışma, | |
7 | IIR süzgeç tasarım metodlarını öğrenme | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Z dönüşümünün uygulamaları | |
2 | Zaman ve frekans domenlerinde örnekleme ve örtüşme | |
3 | Zaman ve frekans domenlerinde örnekleme ve örtüşme | |
4 | Ayrık Fourier dönüşümü | |
5 | Ayrık Fourier dönüşümü | |
6 | Hızlı Fourier dönüşümü | |
7 | Hızlı Fourier dönüşümü | |
8 | Sayısal süzgeç tasarımında genel ilkeleri | |
9 | Sayısal süzgeç tasarımında genel ilkeleri | |
10 | FIR süzgeç tasarım metodları | |
11 | FIR süzgeç tasarım metodları | |
12 | IIR süzgeç tasarım metodları | |
13 | IIR süzgeç tasarım metodları | |
14 | IIR süzgeç tasarım metodları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Ders Notları, Sakarya Üniversitesi,Sakarya |
Ders Kaynakları | [1] Kayran, A. H. ve Ekşioğlu E. M., Bilgisayar Uygulamalarıyla Sayısal İşaret İşleme, Birsen Yayınevi, 2004 [2] Oppenheim, A. V. and Schafer, R. W., Discrete-Time Signal Processing, Prentice Hall Signal Processing Series, 1989 [3] Sarp Ertük, Sayısal İşaret İşleme, Birsen Yayınevi, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Z dönüşümünün uygulamalarını öğrenme | ||||||||||||
2 | Zaman ve frekans domenlerinde örnekleme ve örtüşmeyi öğrenme | ||||||||||||
3 | Ayrık Fourier dönüşümü | ||||||||||||
4 | Hızlı Fourier dönüşümü | ||||||||||||
5 | Sayısal süzgeç tasarımında genel ilkeleri öğrenme | ||||||||||||
6 | FIR süzgeç tasarım metodlarını öğrenme | ||||||||||||
7 | IIR süzgeç tasarım metodlarını öğrenme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|