Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayarlı İstatistik Uygulamaları | ISL 362 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN BURGAZOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. BAYRAM TOPAL, |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Asuman Üstündağ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | MS Excel is an effective solution tool used extensively in business life. In particular, people with managerial duties can obtain significant benefits from Excel in order to increase their managerial effectiveness in terms of categorising, interpreting, cross-examining, cross-examining, making decision-making easier, reporting to the manager or senior board to which they are connected in an accurate, fast and easy-to-understand way. In this course, it is aimed to show students how to model different decision making techniques in Excel and how to obtain the solution.
|
Dersin İçeriği | In the course, after giving basic information about Microsoft Excel and spreadsheet programmes in general, how to use Excel in solving business problems, how to create models, how to reach the optimum solution with the help of Excel and how to interpret the solution will be examined. Students will learn to think analytically and comment on the problems faced by businesses.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Being able to model business problems | ||
2 | Analytical thinking | ||
3 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction and Basic Functions | |
2 | Linear Programming | |
3 | Transportation and Assignment Problems | |
4 | Network Problems | |
5 | Integer Programming | |
6 | Goal Programming | |
7 | Non-Linear Programming | |
8 | Midterm | |
9 | Game Theory | |
10 | Queue Models | |
11 | Markov Chains Analysis | |
12 | Simulation | |
13 | Sample Problem Solution | |
14 | Sample Problem Solution |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Microsoft Excel Data Analysis and Business Modeling (Office 2021 and Microsoft 365), Wayne Winston , Pearson Education, USA, 2022 Excel Models for Business and Operations Management, John F. Barlow, Wiley, England, 2005 100 Excel Simulations, Dr. Gerard M. Verschuuren, Holy Macro! Books, USA, 2017 İşletme Yöneticileri için Excel ile Sayısal Karar Verme Teknikleri, Erkut Düzakın, Kare Yayınları, İstanbul, 2006
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Being able to model business problems | |||||||||
2 | Analytical thinking | |||||||||
3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |