Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Muhasebe Uygulamaları ve Güncel Mevzuat (Sektör Dersi) | ISL 469 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET VECDİ CAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hüseyin Can AYAR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Muhasebe alanında öğrenilen teorik bilgilerin sahadaki pratik uygulamalar eşliğinde pekiştirilmesi, farklılıkları, teknik konuları, güncel mevzuatı; işletmenin iç ve dış ilişkileri, devlet, vergi ve ideal muhasebeci anlayışını yaşanan tecrübeler, muhasebe tarihi, muhasebe felsefesi, bağımsız denetim, hile denetimi ve vergi denetimi gibi disiplinler yardımıyla, etik ilkeleri de dikkate alarak uluslararası alada rekabet edebilir, dünya muhasebecisi olma hedefiyle muhasebenin geçmişi ve bugününü anlayıp geleceğini tasarlamaya aday vizyoner bir uygulamacı gözüyle ele almak. |
Dersin İçeriği | Vergi ve SGK Mevzuatı, Muhasebe Defter, Belge ve Kayıt Düzeni, Finansal Tablolar ve Beyanlar, Elektronik Uygulamalar ile Muhasebe çevresiyle ilgili kurumların takibi (GİB, KGK, TÜRMOB, İSMMMO, TKYD vb.), Yönetim Muhasebesi ve Hile Denetimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Muhasebenin temel kavramlarını, felsefesini, mesleki kültürünü, önem ve tarihçesini muhasebecinin uygulama el kitabı niteliğindeki, kanun, tebliğ, yönetmelik, özelge, sirküler, yargı kararları ve kılavuzlar gibi kaynaklardan oluşan mevzuat zemininde kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Başta vergi uygulamaları olmak üzere muhasebenin diğer disiplinler ve bilim dallarıyla olan ilişkisini analiz eder, mesleki şüphecilik ile yapılan her işi sorgulamayı sistemin açıklarını yakalamayı, raporlamayı ve yorumlamayı öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Finansal tabloları, belge ve bilgi türlerini, defterleri, beyannameleri, bildirimleri ve bunlarla ilgili özellikli detaylara hakim olur, farklı işletme ve raporlama türlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Gelir İdaresi Başkanlığı-GİB uygulamaları, Muhasebe uygulamaları, elektronik uygulamalar, güncel mevzuat vb. konular hakkında bilgi edinir ve bilgi kaynaklarına ulaşmayı öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Muhasebe Uygulamalarının Çerçevesi | İlgili Ders Kaynakları |
2 | Mevzuat tarama (Kanun, Tebliğ vb.) | İlgili Ders Kaynakları |
3 | Muhasebe Defter, Belge ve Kayıt Düzeni | İlgili Ders Kaynakları |
4 | Beyanname verme süreci | İlgili Ders Kaynakları |
5 | Finansal Tablo Hazırlama ve Dünya Örnekleri | İlgili Ders Kaynakları |
6 | Raporlama Türleri | İlgili Ders Kaynakları |
7 | İşletme Yapısı, İşleyişi, Muhasebe Sistemi Kurma | İlgili Ders Kaynakları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Elektronik Uygulamaların Entegrasyonu ve E-Denetim | İlgili Ders Kaynakları |
10 | Muhasebe ve Hile Denetimi | İlgili Ders Kaynakları |
11 | Muhasebe Uygulamalarında Özelge ve Yargı Kararlarının Yeri ve Önemi, Vergi Tekniği | İlgili Ders Kaynakları |
12 | Dünya'da ve Türkiye’de Muhasebe Uygulamaları | İlgili Ders Kaynakları |
13 | Vaka Analizi | İlgili Ders Kaynakları |
14 | Muhasebe Mesleğinin Geleceği ve Meslek Mensuplarına Katkılar | İlgili Ders Kaynakları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Kanun, Tebliğ, Özelge, Teknik Kılavuzlar, Etik İlkeler vesair mevzuat kaynakları (internet) 2- TÜRMOB Gelir Vergisi Kılavuzu, Kurumlar Vergisi Kılavuzu (internet) 3- HUZ Akademi Kılavuzları (KDV, Gelir-Kurum) 4- BDP-Beyanname Düzenleme Programı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Muhasebenin temel kavramlarını, felsefesini, mesleki kültürünü, önem ve tarihçesini muhasebecinin uygulama el kitabı niteliğindeki, kanun, tebliğ, yönetmelik, özelge, sirküler, yargı kararları ve kılavuzlar gibi kaynaklardan oluşan mevzuat zemininde kavrar. | 5 | ||||||||
2 | Başta vergi uygulamaları olmak üzere muhasebenin diğer disiplinler ve bilim dallarıyla olan ilişkisini analiz eder, mesleki şüphecilik ile yapılan her işi sorgulamayı sistemin açıklarını yakalamayı, raporlamayı ve yorumlamayı öğrenir. | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Finansal tabloları, belge ve bilgi türlerini, defterleri, beyannameleri, bildirimleri ve bunlarla ilgili özellikli detaylara hakim olur, farklı işletme ve raporlama türlerini tanır. | 5 | 5 | |||||||
4 | Gelir İdaresi Başkanlığı-GİB uygulamaları, Muhasebe uygulamaları, elektronik uygulamalar, güncel mevzuat vb. konular hakkında bilgi edinir ve bilgi kaynaklarına ulaşmayı öğrenir. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |