Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tüketici Davranışları | ISL 209 | 3 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YUSUF ARSLAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. YUSUF ARSLAN, Prof.Dr. SİMA NART, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Volkan GÖKTAŞ, Arş. Gör. Hazel Mihriban KARACA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin birincil amacı, öğrencilerin tüketici davranışlarını pazarlama bakış açısıyla anlamasına yardımcı olmaktır. Bu bağlamda tüketici davranışlarını açıklamakta kullanılan modellerle birlikte, tüketici davranışlarıy literatüründe kullanılan algı, tutum, öğrenme, güdüler, kişilik gibi belli başlı değişkenlerin anlaşılmasını sağlamak ve tüketici davranışlarıyla bu değişkenler arasındaki ilişkiler hakkında öğrencileri bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Tüketici davranışlarının bileşenlerini açıklar. Tüketici davranışlarıyla ilgili farklı modelleri ve yaklaşımları tanır. Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklar. Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tüketici Davranışında kullanılan temel kavramları ve Stratejileri öğrenilir | Anlatım, Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Tüketici Davranışını Etkileyen unsurlar öğrenilir ve Karar Alma sürecinde nasıl kullanıldıkları kavranır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Tüketici Satın Alma ve Sonrası Davranışları örneklerle incelenerek öğrenilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Ders içi yapılan vaka çalışmalarıyla, öğrenilenlerin işlerliğini gözleme ve uygulama fırsatı bulunur. | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tüketici Davranışları Kavramı ve Pazarlama | İlgili ünite ve makaleleler |
2 | Tüketici Davranışı Modelleri | İlgili ünite ve makaleleler |
3 | İhtiyaçlar ve Tüketim | İlgili ünite ve makaleleler |
4 | Motivasyon ve İlgilenim | İlgili ünite ve makaleleler |
5 | Algılama | İlgili ünite ve makaleleler |
6 | Öğrenme | İlgili ünite ve makaleleler |
7 | Tutumlar | İlgili ünite ve makaleleler |
8 | Kişilik ve Kendini Tanımlama | İlgili ünite ve makaleleler |
9 | Yaşam Tarzı | İlgili ünite ve makaleleler |
10 | Kültür | İlgili ünite ve makaleleler |
11 | Sosyal Sınıflar ve Gruplar | İlgili ünite ve makaleleler |
12 | Durumsal Faktörler | İlgili ünite ve makaleleler |
13 | Örgütsel Satın Alma Davranışı | İlgili ünite ve makaleleler |
14 | İletişim | İlgili ünite ve makaleleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Altunışık, R., İslamoğlu, H., (2017). Tüketici Davranışları, Beta Basım Yayım |
Ders Kaynakları | Koç, E. (2013). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık Dersle ilgili haftalık powerpoint sunumları ve ek materyaller |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tüketici Davranışında kullanılan temel kavramları ve Stratejileri öğrenilir | |||||||||
2 | Tüketici Davranışını Etkileyen unsurlar öğrenilir ve Karar Alma sürecinde nasıl kullanıldıkları kavranır. | |||||||||
3 | Tüketici Satın Alma ve Sonrası Davranışları örneklerle incelenerek öğrenilir. | |||||||||
4 | Ders içi yapılan vaka çalışmalarıyla, öğrenilenlerin işlerliğini gözleme ve uygulama fırsatı bulunur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |