Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tüketici Davranışları ISL 209 3 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Doç.Dr. YUSUF ARSLAN, Prof.Dr. SİMA NART,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Volkan GÖKTAŞ, Arş. Gör. Hazel Mihriban KARACA

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin birincil amacı, öğrencilerin tüketici davranışlarını pazarlama bakış açısıyla anlamasına yardımcı olmaktır. Bu bağlamda tüketici davranışlarını açıklamakta kullanılan modellerle birlikte, tüketici davranışlarıy literatüründe kullanılan algı, tutum, öğrenme, güdüler, kişilik gibi belli başlı değişkenlerin anlaşılmasını sağlamak ve tüketici davranışlarıyla bu değişkenler arasındaki ilişkiler hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.

Dersin İçeriği

Tüketici davranışlarının bileşenlerini açıklar. Tüketici davranışlarıyla ilgili farklı modelleri ve yaklaşımları tanır. Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklar. Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklar.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tüketici Davranışında kullanılan temel kavramları ve Stratejileri öğrenilir Anlatım, Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Tüketici Davranışını Etkileyen unsurlar öğrenilir ve Karar Alma sürecinde nasıl kullanıldıkları kavranır. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
3 Tüketici Satın Alma ve Sonrası Davranışları örneklerle incelenerek öğrenilir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
4 Ders içi yapılan vaka çalışmalarıyla, öğrenilenlerin işlerliğini gözleme ve uygulama fırsatı bulunur. Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tüketici Davranışları Kavramı ve Pazarlama İlgili ünite ve makaleleler
2 Tüketici Davranışı Modelleri İlgili ünite ve makaleleler
3 İhtiyaçlar ve Tüketim İlgili ünite ve makaleleler
4 Motivasyon ve İlgilenim İlgili ünite ve makaleleler
5 Algılama İlgili ünite ve makaleleler
6 Öğrenme İlgili ünite ve makaleleler
7 Tutumlar İlgili ünite ve makaleleler
8 Kişilik ve Kendini Tanımlama İlgili ünite ve makaleleler
9 Yaşam Tarzı İlgili ünite ve makaleleler
10 Kültür İlgili ünite ve makaleleler
11 Sosyal Sınıflar ve Gruplar İlgili ünite ve makaleleler
12 Durumsal Faktörler İlgili ünite ve makaleleler
13 Örgütsel Satın Alma Davranışı İlgili ünite ve makaleleler
14 İletişim İlgili ünite ve makaleleler
Kaynaklar
Ders Notu

Altunışık, R., İslamoğlu, H., (2017). Tüketici Davranışları, Beta Basım Yayım

Ders Kaynakları

Koç, E. (2013). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık

Dersle ilgili haftalık powerpoint sunumları ve ek materyaller

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir.
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir.
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler.
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir.
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir.
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir.
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir.
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur.
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Tüketici Davranışında kullanılan temel kavramları ve Stratejileri öğrenilir
2 Tüketici Davranışını Etkileyen unsurlar öğrenilir ve Karar Alma sürecinde nasıl kullanıldıkları kavranır.
3 Tüketici Satın Alma ve Sonrası Davranışları örneklerle incelenerek öğrenilir.
4 Ders içi yapılan vaka çalışmalarıyla, öğrenilenlerin işlerliğini gözleme ve uygulama fırsatı bulunur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ödev 2 10 20
Kısa Sınav 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 108
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,32
Dersin AKTS Kredisi 3