Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kariyer Yönetimi | IKY 348 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM TAHA DURSUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kariyerinin keşif aşamasında olan öğrencilere doğru bir kariyer planlama yapabilmeleri ve kurma aşamasından itibaren kariyerlerini geliştirmek için ihtiyaç duyabilecekleri bilgi düzeyine ulaşmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste kariyer yönetimi ile ilişkili kavramları, kariye yönetimi uygulamaları ve araçları, kariyer devreleri ve kariyer sorunları ve çözümleri ile ilgili konulara değinilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kariyer yönetimini bireysel ve örgütsel boyutta ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Geleneksel ve modern kariyer yönetimi uygulamalarını değerlendirerek karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Modern kariyer yönetimi uygulamalarının bireye ve işletmeye katkılarını sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Literatürdeki kariyer yönetimi uygulamalarını ve işletmelerdeki mevcut durumu karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | Öğrendiklerinden hareketle kariyerinin keşif aşamasını daha iyi değerlendirerek doğru CV hazırlar. | Anlatım, Tartışma, | |
6 | İşletmelerin temin ve seçim kaynaklarını değerlendirerek uygun iş arama yollarını planlar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Kariyer ile ilişkili kavramsal çerçeve | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Kariyer yönetimi araçları | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Kariyer yönetimi uygulamaları | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Kariyer devreleri | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Kariyer sorunları | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Aday sağlama yolları | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARASINAV | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | İş arama kanalları | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | CV hazırlama ve iş görüşmesi | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Örnek uygulamalar | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Yeni kariyer yaklaşımları | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Girişimcilik ve kariyer | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Genel değerlendirme | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özdemir, Yasemin (2005) Kariyer Yönetimi Ders Notları, Sakarya, Kitabevi, Sakarya. |
Ders Kaynakları | Aytaç, S. (2006) Çalışma Yaşamında Kariyer Yönetimi Planlaması Gelişimi ve Sorunları, Ezgi Kitabevi, Bursa. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kariyer yönetimini bireysel ve örgütsel boyutta ilişkilendirir. | |||||||||
2 | Geleneksel ve modern kariyer yönetimi uygulamalarını değerlendirerek karşılaştırır | |||||||||
3 | Modern kariyer yönetimi uygulamalarının bireye ve işletmeye katkılarını sorgular. | |||||||||
4 | Literatürdeki kariyer yönetimi uygulamalarını ve işletmelerdeki mevcut durumu karşılaştırır. | |||||||||
5 | Öğrendiklerinden hareketle kariyerinin keşif aşamasını daha iyi değerlendirerek doğru CV hazırlar. | |||||||||
6 | İşletmelerin temin ve seçim kaynaklarını değerlendirerek uygun iş arama yollarını planlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |