Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hizmet Kalitesi Yönetimi | ISL 433 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi METİN BAYRAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi METİN BAYRAM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciye Hizmet Kalitesi Yönetiminin teorik ve pratik yönlerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Hizmet sektörünün ekonomideki artan payı, hizmet kalitesi ve ölçümü, başarılı hizmet sunumuna etki eden faktörler, kamu hizmet kalitesi, hizmet kalitesi modelleri, hizmet kalitesi yönetimi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hizmet kalitesini ve boyutlarını tanımlar | Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Hizmet kalitesine etki eden faktörleri tanımlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | Hizmet kalitesini nasıl geliştireceğini açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
4 | Hizmet kalitesi konusunda yazılı ve sözlü iletişim becerileri kazanır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
5 | Hizmet kalitesini ölçer | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
6 | Hizmet kalitesini işletmenin rekabetçiliği ile ilişkilendirir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalite kavramı ve Tanımı | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
2 | Hizmet kavramı ve tanımı | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
3 | Hizmet işletmelerinin özellikleri ve önemi | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
4 | Kamu hizmetlerinde kalite yönetimi | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
5 | Hizmet Kalitesi kavram ve bileşenleri | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
6 | Hizmet Kalitesini Açıklayan Modelleri | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
7 | Hizmet Kalitesini Ölçen Temel Modeller: Servqual ölçeği | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
8 | Hizmet Kalitesini Ölçen Temel Modeller: Servperf, Grönross ve diğerleri | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
9 | Hizmet Kalitesini Ölçen Diğer Modeller | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
10 | Bencmarking (Kıyaslama) | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
11 | Hizmet Kalitesi, Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Sadakati | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
12 | Müşteri Memnuniyeti İndeksleri | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
13 | Hizmet Kalitesinin Yönetimi: ISO9001: 2015 Kalite standardı | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
14 | Hizmet Kalitesi Yönetimi: EFQM Mükemmellik Modeli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları, Dr. Öğretim Üyesi Metin BAYRAM |
Ders Kaynakları | HİZMET KALİTESİ - MODELLER VE HİZMET KALİTESİNE YENİ BİR BAKIŞ AÇISI, DR. C. DENİZ SEYRAN BELEDİYELERDE HİZMET KALİTESİ VE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, BARAN ASLAN, ABDULLAH TAŞTEKİN, NİHAT GÜLTEKİN HİZMET KALİTESİ EL KİTABI: ÖLÇEKLER VE MODELLER ÜZERİNE ÇALIŞMALAR, MURAT AKSU, OĞUZ DİKER, ERDEM TEMELOĞLU, ÖZGE GÜDÜ DEMİRBOLAT (EDS.) DETAY YAYINCILIK ANKARA. 2020. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hizmet kalitesini ve boyutlarını tanımlar | |||||||||
2 | Hizmet kalitesine etki eden faktörleri tanımlar | |||||||||
3 | Hizmet kalitesini nasıl geliştireceğini açıklar | |||||||||
4 | Hizmet kalitesi konusunda yazılı ve sözlü iletişim becerileri kazanır | |||||||||
5 | Hizmet kalitesini ölçer | |||||||||
6 | Hizmet kalitesini işletmenin rekabetçiliği ile ilişkilendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |