Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Perakendecilik Yönetimi ISL 324 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Emre YILDIRIM
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Perakendeci, Perakendecilik ve Perakende Satış Kavramı, Perakendeci İşletme Tipleri; Dünya’da Perakendecilik, Perakendecilik Yönetim Stratejisi, Perakendecilik Sektöründe Rekabet ve Yeni Stratejiler, Perakende Yönetiminde Departmanlar ve İşleyiş, Perakende Yer Seçimi, Mağaza Planlama, Fiyatlandırma, Perakende İletişim Karması ve elektronik perakendecilik kavramlarının öğrenciye aktarılmasıdır.
Dersin İçeriği Bu derste perakende ile ilgili temel kavramlar, Perakendeciliğin gelişimi, ve Perakendecilik stratejileri ile ilgili genel bilgileri güncel gelişmeler ışığında ele alınacaktır
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Perakendecilik kavramını tanımlar Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Perakendecilikte Rekabet Stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir. Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Perakendecilikte ürün çeşitlendirmesi, fiyatlandırma, tutundurma faaliyetlerini analiz eder. Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Perakendeci, Perakendecilik ve Perakende Satış Kavramı Aydın, Kenan, (20010), Perakende Yönetiminin Temelleri,Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi
2 Perakendeci İşletme Tipleri Aydın, Kenan, (2010), Perakende Yönetiminin Temelleri, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi
3 Tüketici Satın Alma Davranışları Aydın, Kenan, (2010), Perakende Yönetiminin Temelleri, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi
4 Perakendecilik Sektöründe Rekabet ve Yeni Stratejiler Aydın, Kenan, (2010), Perakende Yönetiminin Temelleri, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi
5 Perakende Kuruluş Yerleri ve Perakende Yer Seçimi Aydın, Kenan, (2010), Perakende Yönetiminin Temelleri, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi
6 Mağaza Planlama, Tasarım, Sunum ve Görsel İletişim Aydın, Kenan, (2010), Perakende Yönetiminin Temelleri, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi
7 Ürün Çeşitlendirmesinin Planlanması Aydın, Kenan, (2010), Perakende Yönetiminin Temelleri, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi
8 Perakendeci Markası Kılıç ve Altıntaş (2010), Özel Markaların Pazarlama Stratejileri
9 ARASINAV
10 Satın Alma Sistemleri Aydın, Kenan, (2010), Perakende Yönetiminin Temelleri, Tek, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi
11 Fiyatlandırma
12 Perakende İletişim Karması Aydın, Kenan, (2010), Perakende Yönetiminin Temelleri, Tek, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi
13 Elektronik Perakendecilik Tek, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi,
14 Müşteri İlişkileri Yönetimi Odabaşı, Yavuz (2010), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi
Kaynaklar
Ders Notu Aydın, Kenan (2010) Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayınları, Ankara
Ders Kaynakları Michael Levy, Barton Weitz (2007), Retailing Management, McGraw-Hill/Irwin, Boston.
Krafft, Manfred ve Murali K. Mantrala (2006), Retailing in The 21st Century : Current and Future Trends, Springer, Berlin
Tek, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi, Birleşik Matbaacılık, İzmir
Varinli, İnci (2008), Marketlerde Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara
Serkan Kılıç ve Hakan Altıntaş (2010), Özel Markaların Pazarlama Stratejileri, Sistem Yayıncılık
Odabaşı, Yavuz (2010), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yaıncılık, 2010
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Perakendecilik kavramını tanımlar
2 Perakendecilikte Rekabet Stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir.
3 Perakendecilikte ürün çeşitlendirmesi, fiyatlandırma, tutundurma faaliyetlerini analiz eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
Toplam 20
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 1 1
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5