Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Yönetimi | SBK 481 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Muttaki Ünlü |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kamu yönetimine ilişkin temel kavramları öğrenmek ve Türk kamu yönetiminin yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Kamu yönetimine ilişkin temel kavramlar, kamu yönetiminin örgütlenmesinde kullanılan ilkeler, merkezden yönetim örgütlenmesi, yerinden yönetim örgütlenmesi, kamuda insan kaynakları yönetimi, kamu yönetiminin denetlenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | “Kamu” kavramından hareketle “kamu yönetimi”nin halkın iradesinin yansıdığı bir yönetim olması gerektiği bilgisini bilir ve yorumlar, | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
2 | Türkiye´deki merkezi yönetim örgütlenmesini bilir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
3 | Yerinden yönetim kuruluşlarının önemini kavrar ve Türkiye´deki yerinden yönetim kuruluşlarını yapısal ve fonksiyonel açıdan değerlendirebilir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
4 | Kamu sektöründeki insan kaynakları yönetiminin temel ilke ve özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
5 | Kamu yönetiminin hesap verebilir olmasının önemini bilir ve kamu yönetiminin hesap verebilirliğinin sağlanmasında kullanılan yöntemleri değerlendirir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim nedir? Kamu yönetimi nedir? Kamu yönetimi ve özel yönetim arasındaki farklılıklar | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011. |
2 | Merkezden yönetimin tanımı, özellikleri, yararları ve sakıncaları, merkezi yönetim kuruluşlarının örgütlenme biçimleri, kurumların içyapısı, yetki genişliği | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
3 | Yerinden yönetimin tanımı, özellikleri, çeşitleri, yararları ve sakıncaları, yerinden yönetime daha az ve daha çok önem verilmesinin sebepleri, Desantralizasyon düşüncesi, hizmette yerellik ilkesi | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011. |
4 | Türk kamu yönetiminin örgüt yapısı ve temel özellikleri | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
5 | Cumhurbaşkanı, Bakanlar Kurulu, Bakan ve Bakanlıklar, Merkezi Yönetime Yardımcı kuruluşlar | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
6 | İl yönetimi, ilçe yönetimi, bucak yönetimi, bölge yönetimi | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
7 | Yerel Yönetimlerin Önemi ve Dayandığı Değerler, 1982 Anayasası’nda yerel yönetimlere ilişkin düzenlemeler, İl Özel İdaresi (Görevleri, Organları, İl Özel İdaresi Örgütü, İnsan Kaynakları Yönetimi, Mali Yapısı) | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
8 | Belediye Yönetimi (Görevleri, Organları, Örgütü, Mali Yapısı) | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
9 | ARASINAV | |
10 | Büyükşehir Belediye Yönetimi (Görevleri, Organları, Örgütü, Mali Yapısı) | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
11 | Hizmet yerinden yönetim kuruluşlarının özellikleri, Kamu İktisadi Teşebbüsleri, Mesleki Kamu Kurumları, Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
12 | Kamuda ve Özel Sektörde İnsan Kaynakları yönetimi, İnsan kaynakları yönetiminde temel ilkeler, Türkiye’de insan kaynakları yönetimin ilkeleri ve özellikleri, Kamu Kurumlarında İstihdam biçimleri | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
13 | Kamu Hizmetine Giriş ,Memurların Statüsü, Disiplin Cezaları, Memurların Eğitimi ve Motivasyonu | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
14 | Siyasi Denetim, İdari denetim, Ombudsman, Yargı denetimi, Baskı Grupları ve kamuoyu denetimi, yönetimde açıklık, Etik | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Eryılmaz, Bilal (2022), Kamu Yönetimi, Umuttepe Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | “Kamu” kavramından hareketle “kamu yönetimi”nin halkın iradesinin yansıdığı bir yönetim olması gerektiği bilgisini bilir ve yorumlar, | 5 | 5 | |||||||
2 | Türkiye´deki merkezi yönetim örgütlenmesini bilir. | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Yerinden yönetim kuruluşlarının önemini kavrar ve Türkiye´deki yerinden yönetim kuruluşlarını yapısal ve fonksiyonel açıdan değerlendirebilir. | 5 | ||||||||
4 | Kamu sektöründeki insan kaynakları yönetiminin temel ilke ve özelliklerini bilir. | |||||||||
5 | Kamu yönetiminin hesap verebilir olmasının önemini bilir ve kamu yönetiminin hesap verebilirliğinin sağlanmasında kullanılan yöntemleri değerlendirir. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |