Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim Bilişim Sistemleri | YBS 382 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | İşletme 1 ve 2. sınıf derslerini almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NACİYE GÜLİZ UĞUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin modern işletmelerin karar destek sürecinde kullanmak zorunda olduğu bilgileri üreten bilişim sistemleri ve bilişim teknolojileri konusunda temel kavramları ve uygulamaları öğrenmesi ve bunların bir kısmını kullanabilmesi |
Dersin İçeriği | Bu derste, bilişimle ilgili temel tanımların yanısıra, bilişim sisteminin parçaları olan donanım, yazılım ve insan unsurları ve bunlar arasındaki etkileşim incelenecek, öğrencilere temel uygulama alanları ile ilgili uygulamalar yaptırılacaktır |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veri ve bilgi tanımları, farklılıkları ve öneminin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, | |
2 | Farklı bilişim sistemleri türlerinin tanımlanabilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | İşletmelerde bilişim sistemleri ile ilgili kavramları tanıma, adlandırma, ve betimleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, | |
4 | Bilişim teknolojisi ve bilişim sistemi arasındaki farkları yorumlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Veritabanı dizayn ve kurlumu ile ilgili becerilerin kazanılması | Grupla Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
6 | Bilişim sistemi ve teknoloji ayrımının yapılabilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gözlem, | |
7 | İş dünyasında bilişim sistemlerinin uygulamasına ilişkin eleştiriler yapabilme ve çözümler üretebilme | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim Bilişim Sistemleri tanım ve tarihçe | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Veri-Bilgi-İşlenmiş Bilgi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Bilişim Sisteminin Alt Parçaları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Bilişim Sistemlerinin Sınıflandırılması (hiyerarşik) | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Bilişim Sistemlerinin Sınıflandırılması (fonksiyonel) | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Karar Alma Süreci ve Bilişim Sistemleri Desteği | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Bilişim Etiği | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Donanım | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | ARA SINAV | |
10 | Yazılım | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Veritabanı ve Veritabanı Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Telekomünikasyon ve Ağlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | E-Ticaret , E-İş | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Sistem Analiz ve Dizaynı | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yönetim Bilişim Sistemleri ve Uygulamaları, Beta, 1998, İstanbul, KARAHOCA Adem & KARAHOCA Dilek |
Ders Kaynakları | Ders Notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Veri ve bilgi tanımları, farklılıkları ve öneminin kavranması | |||||||||
2 | Farklı bilişim sistemleri türlerinin tanımlanabilmesi | |||||||||
3 | İşletmelerde bilişim sistemleri ile ilgili kavramları tanıma, adlandırma, ve betimleyebilme | |||||||||
4 | Bilişim teknolojisi ve bilişim sistemi arasındaki farkları yorumlayabilme | |||||||||
5 | Veritabanı dizayn ve kurlumu ile ilgili becerilerin kazanılması | |||||||||
6 | Bilişim sistemi ve teknoloji ayrımının yapılabilmesi | |||||||||
7 | İş dünyasında bilişim sistemlerinin uygulamasına ilişkin eleştiriler yapabilme ve çözümler üretebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |