Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üretim Yönetimi | ISL 307 | 5 | 4 + 0 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN, Arş.Gör.Dr. ASUMAN ÜSTÜNDAĞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Asuman ÜSTÜNDAĞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere işletmeler için rekabette önemli fonksiyonlardan birisi olan üretimle ilgili stratejik, taktik ve operasyonel düzeyde kararlar almayı öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Üretim ve üretim yönetimi kavramları, üretimle alakalı performans göstergeler, üretim stratejileri, talep tahmin yöntemleri, kalite yönetimi, stok yönetimi, yalın üretim, kapasite yönetimi ve kuruluş yeri seçim |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Üretim ve üretim yönetimi ile ilgili kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
2 | Verimlilik, etkinlik ve etkililik kavramlarını tanımlar ve aralarında ayrım yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
3 | Yeni işyeri/fabrika kurulmak istendiğinde en uygun kuruluş yeri seçimi için değerlendirme yapar. | Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Tahmin yöntemlerini sıralar ve duruma göre en uygun tahmin yöntemini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
5 | Etkili ve etkin bir iş yeri düzenleme kararlarının nasıl verileceğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
6 | Üretim sürecinde kullanılacak kaynakların nasıl temin edilip kullanılacağına dair planlar yapar ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
7 | Stoklarla ilgili genel kavramları tanımlar. stok maliyetlerini sınıflandırır. Stok kontrol modellerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üretim İle Rekabet Etme | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
2 | Üretim İle Rekabet Etme | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
3 | Süreç Stratejisi | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
4 | Tahmin Yöntemleri | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
5 | Tahmin Yöntemleri | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
6 | Kuruluş Yeri Seçimi | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
7 | Stok Yönetimi | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
8 | Stok Yönetimi | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
9 | ARASINAV | |
10 | İş yeri Düzenleme | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
11 | İş yeri Düzenleme | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
12 | İş yeri Düzenleme | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
13 | Kapasite Yönetimi | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
14 | Kapasite Yönetimi/Bekleme Hatları | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ayanoğlu, Murat, (2006), Üretim Yönetimi Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya, Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013), Üretim Yönetimi Süreçler ve Tedarik Zincirleri, Çev. Ed.Sema Birgün, Nobel Baım Yayım. |
Ders Kaynakları | Kobu Bülent, Üretim Yönetimi, Beta Kitabevi, İstanbul, 2009 Goldratt, Eliyahu (Çeviri:Ayşe Bilge Dicleli) (1984-1992-2004)AMAÇ:Sürekli İyileştirme Süreci, Optimist yayınevi, İş Romanları Yayın No: 125 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Üretim ve üretim yönetimi ile ilgili kavramları tanımlar | |||||||||
2 | Verimlilik, etkinlik ve etkililik kavramlarını tanımlar ve aralarında ayrım yapar | |||||||||
3 | Yeni işyeri/fabrika kurulmak istendiğinde en uygun kuruluş yeri seçimi için değerlendirme yapar. | |||||||||
4 | Tahmin yöntemlerini sıralar ve duruma göre en uygun tahmin yöntemini belirler | |||||||||
5 | Etkili ve etkin bir iş yeri düzenleme kararlarının nasıl verileceğini bilir. | |||||||||
6 | Üretim sürecinde kullanılacak kaynakların nasıl temin edilip kullanılacağına dair planlar yapar ve uygular. | |||||||||
7 | Stoklarla ilgili genel kavramları tanımlar. stok maliyetlerini sınıflandırır. Stok kontrol modellerini kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 174 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |