Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Üretim Yönetimi ISL 307 5 4 + 0 4 7
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN
Dersi Verenler Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN, Arş.Gör.Dr. ASUMAN ÜSTÜNDAĞ,
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Asuman ÜSTÜNDAĞ
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere işletmeler için rekabette önemli fonksiyonlardan birisi olan üretimle ilgili stratejik, taktik ve operasyonel düzeyde kararlar almayı öğretmektir.
Dersin İçeriği Üretim ve üretim yönetimi kavramları, üretimle alakalı performans göstergeler,
üretim stratejileri, talep tahmin yöntemleri, kalite yönetimi, stok yönetimi, yalın üretim, kapasite yönetimi ve kuruluş yeri seçim
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Üretim ve üretim yönetimi ile ilgili kavramları tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
2 Verimlilik, etkinlik ve etkililik kavramlarını tanımlar ve aralarında ayrım yapar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
3 Yeni işyeri/fabrika kurulmak istendiğinde en uygun kuruluş yeri seçimi için değerlendirme yapar. Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
4 Tahmin yöntemlerini sıralar ve duruma göre en uygun tahmin yöntemini belirler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
5 Etkili ve etkin bir iş yeri düzenleme kararlarının nasıl verileceğini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
6 Üretim sürecinde kullanılacak kaynakların nasıl temin edilip kullanılacağına dair planlar yapar ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
7 Stoklarla ilgili genel kavramları tanımlar. stok maliyetlerini sınıflandırır. Stok kontrol modellerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Üretim İle Rekabet Etme Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
2 Üretim İle Rekabet Etme Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
3 Süreç Stratejisi Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
4 Tahmin Yöntemleri Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
5 Tahmin Yöntemleri Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
6 Kuruluş Yeri Seçimi Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
7 Stok Yönetimi Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
8 Stok Yönetimi Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
9 ARASINAV
10 İş yeri Düzenleme Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
11 İş yeri Düzenleme Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
12 İş yeri Düzenleme Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
13 Kapasite Yönetimi Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
14 Kapasite Yönetimi/Bekleme Hatları Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
Kaynaklar
Ders Notu Ayanoğlu, Murat, (2006), Üretim Yönetimi Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya,
Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013), Üretim Yönetimi Süreçler ve Tedarik Zincirleri, Çev. Ed.Sema Birgün, Nobel Baım Yayım.
Ders Kaynakları Kobu Bülent, Üretim Yönetimi, Beta Kitabevi, İstanbul, 2009
Goldratt, Eliyahu (Çeviri:Ayşe Bilge Dicleli) (1984-1992-2004)AMAÇ:Sürekli İyileştirme Süreci, Optimist yayınevi, İş Romanları Yayın No: 125
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Üretim ve üretim yönetimi ile ilgili kavramları tanımlar
2 Verimlilik, etkinlik ve etkililik kavramlarını tanımlar ve aralarında ayrım yapar
3 Yeni işyeri/fabrika kurulmak istendiğinde en uygun kuruluş yeri seçimi için değerlendirme yapar.
4 Tahmin yöntemlerini sıralar ve duruma göre en uygun tahmin yöntemini belirler
5 Etkili ve etkin bir iş yeri düzenleme kararlarının nasıl verileceğini bilir.
6 Üretim sürecinde kullanılacak kaynakların nasıl temin edilip kullanılacağına dair planlar yapar ve uygular.
7 Stoklarla ilgili genel kavramları tanımlar. stok maliyetlerini sınıflandırır. Stok kontrol modellerini kavrar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 16 16
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 174
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,96
Dersin AKTS Kredisi 7