Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Programlama | TEF 106 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Algoritma ve programlama mantığı bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Bir problemin akış diyagramını oluşturabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Akış diyagramı oluşturulmuş bir problemin programını gerçekleştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program arayüzünü oluşturabilir | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program oluşturabilir | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak grafik ve animasyon oluşturabilir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlamaya Giriş, alt düzey diller, üst düzey diller ve akış diyagramları | |
2 | Program Geliştirme Ortamının tanıtımı,Uygulama Geliştirme Ortamının Düzenlenmesi, Program Yazmak ve Çalıştırmak | |
3 | İfadeler, Veri Tipleri, Değişkenler | |
4 | Alt Programlar, Modüller ve Arşiv Fonksiyonları | |
5 | Karar Yapıları ve Komutları | |
6 | Döngü Komutları | |
7 | Form ve Kontroller, Özellikler, Metotlar ve Olaylar, Çoklu Kontrollerle Çalışmak | |
8 | Windows Kontrolleri ile Çalışmak | |
9 | Windows Kontrolleri ile Çalışmak, Programın Çalışması Sırasında Yeni Kontroller Eklemek | |
10 | Bilgi Giriş Fonksiyonu, Mesaj Diyalog Kutusu,Dosya Açma Diyalog Kutusu, Kaydetme Diyalog Kutusu,Yazı Tipi Diyalog Kutusu,Renk Diyalog Kutusu | |
11 | Menüler ve menü kontrolleri ile çalışmak | |
12 | Çoklu Formlarla Çalışma | |
13 | Grafik | |
14 | Grafikler ve Animasyon |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yapı teknolojileri alanındaki teknik kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık teknik problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı çözümler geliştirebilmek. | X | |||||
2 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, yapı teknolojileri ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek. | X | |||||
3 | Yapı teknolojileri alanında, tasarım ve projelendirme çalışmalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan projeleri okumak, geliştirmek, uygulamak, denetlemek ve kontrolörlük yapabilmek. | ||||||
4 | Yapı teknolojileri alanında yer alan deneysel çalışmaları ve arazi uygulamalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan deneyleri ve arazi uygulamalarını denetlemek ve kontrol edebilmek. | X | |||||
5 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
6 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
7 | Yapı sisteminin uygulamasına yönelik olarak yer belirleme (ölçme), kazı ve dolgu işlemlerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan işlemleri denetleme ve kontrol edebilmek. | X | |||||
8 | Yapı sistemlerinin uygulamasına yönelik işlemleri bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve beceriler ile bakım ve onarımlarını yapabilmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | ||||||
9 | Yapı teknolojileri alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite güvence sistemi ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olmak. | ||||||
11 | Yapı teknolojileri alanında girişimci, rekabetçi, yönetici ve sosyal olmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Algoritma ve programlama mantığı bilir | |||||||||||
2 | Bir problemin akış diyagramını oluşturabilir | |||||||||||
3 | Akış diyagramı oluşturulmuş bir problemin programını gerçekleştirebilir | |||||||||||
4 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program arayüzünü oluşturabilir | |||||||||||
5 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program oluşturabilir | |||||||||||
6 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak grafik ve animasyon oluşturabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 8 | 5 | 40 |
Ödev | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |