Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İstatistik | TEF 231 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistik kuram ve tekniklerini öğrenen öğrenci, bu bilgi birikimini diğer derslerin istatistiksel bilgi altyapısında kullanacak ve iktisat ve yönetim problemlerine analitik olarak düşünüp çözüm önerileri sunabilecektir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstatistiğin önemi, veri kaynakları, temel kavramlar | |
2 | Verilerin toplanması | |
3 | Verilerin işlenmesi, Seriler ve grafikler | |
4 | Ortalamalar: Duyarlı Ortalamalar | |
5 | Ortalamalar: Duyarlı Olmayan Ortalamalar | |
6 | Değişkenlik ve bölünme şekli: Değişkenlik ölçüleri | |
7 | Değişkenlik ve bölünme şekli: Toplanma Oranı, asimetri ve basıklık ölçümleri | |
8 | Oranlar ve İndeksler: Mekan, Zaman, sabit ve değişik esaslı indeksler ve indekler arası geçişler | |
9 | ARASINAV | |
10 | İndeksler: basit ve bileşik fiyat ve miktar indeksi hesaplama yöntemleri | |
11 | Olasılık ve bölünmeleri | |
12 | Olasılık ve bölünmeleri | |
13 | Binom, hipergeometrik ve poisson bölünmeleri | |
14 | Normal bölünme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Serper, Ö.(2004), Uygulamalı İstatistik I ve Uygulamalı İstatistik II, Bursa:Ezgi Kitabevi Diğer Kaynaklar: Özsoy, O. (2005), İktisatçılar ve İşletmeciler için İstatistik, Ankara:Siyasal Kitabevi. Özkan, Y. (), Uygulamalı İstatistik. Gürsakal, N.(1999), Bilgisayar Uygulamalı İstatistik I, Bilgisayar Uygulamalı İstatistik II, İstanbul:Alfa. Der,A Handbook of Statistical Analyses using SAS, Wahington: Chapman &Hall/CRC. Yamak, R. Ve Köseoğlu, M. (2006), Uygulamalı İstatistik ve Ekonometri, Trabzon: Akasakal Kitap Kırtasiye. Köseoğlu, M. (2006),Uygulamalı İstatistik ve Ekonometri SORU BANKASI (KPSS, AÖ, Müfettişlik, Uzmanlık, Bankacılık ve Meslek Sınavlarına Hazırlık), Trabzon: Aksakal Kitap Kırtasiye. Çepni, E.(2005), Ekonomik Göstergeler ve İstatistikler Rehberi, Ankara:Seçkin Kitabevi. Tekin, M., Çağlayan, E.(2003), Excel ile Temel Ekonometri, İstanbul: Der Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yapı teknolojileri alanındaki teknik kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık teknik problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı çözümler geliştirebilmek. | X | |||||
2 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, yapı teknolojileri ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek. | X | |||||
3 | Yapı teknolojileri alanında, tasarım ve projelendirme çalışmalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan projeleri okumak, geliştirmek, uygulamak, denetlemek ve kontrolörlük yapabilmek. | X | |||||
4 | Yapı teknolojileri alanında yer alan deneysel çalışmaları ve arazi uygulamalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan deneyleri ve arazi uygulamalarını denetlemek ve kontrol edebilmek. | X | |||||
5 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
6 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
7 | Yapı sisteminin uygulamasına yönelik olarak yer belirleme (ölçme), kazı ve dolgu işlemlerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan işlemleri denetleme ve kontrol edebilmek. | ||||||
8 | Yapı sistemlerinin uygulamasına yönelik işlemleri bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve beceriler ile bakım ve onarımlarını yapabilmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | ||||||
9 | Yapı teknolojileri alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite güvence sistemi ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olmak. | ||||||
11 | Yapı teknolojileri alanında girişimci, rekabetçi, yönetici ve sosyal olmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İstatistik kuram ve tekniklerini öğrenen öğrenci, bu bilgi birikimini diğer derslerin istatistiksel bilgi altyapısında kullanacak ve iktisat ve yönetim problemlerine analitik olarak düşünüp çözüm önerileri sunabilecektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 44 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |