Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Elektrik Elektronik | OTE 205 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALİL İBRAHİM ESKİKURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Taşıtta bulunan elektrik ve elektronik devrelerini, öğrenimine temel oluşturacak kavramları, malzemeleri, devre şeması okuma, elektrikli ölçü aletlerini kullanma, elektrikle ilgili kanunları ve bunlarla ilgili hesaplama bilgi ve becerilerini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Elektron, elektrik akımı, yalıtkanlar, elektriksel kanunlar, devre elemanları ve RLC devreleri, taşıtlardaki elektrik ve elektronik sistemlerin incelenmesi. Elektriksel büyüklükler ve bunların diğer birimlere dönüştürülmesi, hesaplanması, ölçü aletlerinin özellikleri ve osilaskopların incelenmesi ve çeşitli ölçümlerin gerçekleştirilmesi. Elektrik devreleri, seri, paralel, karışık devreler, devrelerle ilgili arızaların tanımlanması (kısa devre, açık devre), devre elemanlarını kullanarak seri, paralel, karışık devrelerin oluşturulması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektrik ve elektronik kavramlarını, kanunları ve kullanılan malzemelerin standartlarını ve kullanım alanlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Elektriksel büyüklükleri hesaplar ve uygun ölçü aleti kullanarak ölçer | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
3 | Temel elektrik ve elektronik devrelerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
4 | Temel elektrik ve elektronik devrelerini tasarlar | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Elektrik devrelerinde olabilecek muhtemel hataları yorumlar | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Yarı iletken devre elemanlarının oluşumunu açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
7 | Yarı iletken devre elemanlarını kullanılacağı uygulamaya göre seçimini yapar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Atomlar, İletkenler, Yalıtkanlar ve Yarıiletkenler | |
2 | Elektrik Devresi Elemanları ve Çeşitleri | |
3 | Direncin Tanımı ve Ohm Kanunu | |
4 | Dirençler ve Kondansatörler | |
5 | Bobinler ve Transformatörler | |
6 | Seri ve Paralel Devreler | |
7 | Kirşof Akım Kanunu | |
8 | Kirşof Gerilim Kanunu | |
9 | İş ve Güç Kavramları | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Çeşitli Laboratuar Aletleri. Osilaskop Cihazının Tanıtımı ve Kullanımı | |
12 | Doğru Akım Ölçümleri. Aküler, Bataryalar | |
13 | Yarıiletken Devre Elemanları. Diyotlar | |
14 | Transistörler. Çeşitli Entegre Devreler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Eskikurt, Halil İbrahim; Temel Elektrik ve Elektronik Ders Notları, SAÜ TEF, 2006. [2] Nacar, Mahmut; Temel Elektronik, Birsen Yayınevi, 2004. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
2 | Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
3 | Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
4 | Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
5 | Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
6 | Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak | X | |||||
8 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
9 | Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
10 | Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
12 | Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektrik ve elektronik kavramlarını, kanunları ve kullanılan malzemelerin standartlarını ve kullanım alanlarını açıklar | ||||||||||||
2 | Elektriksel büyüklükleri hesaplar ve uygun ölçü aleti kullanarak ölçer | ||||||||||||
3 | Temel elektrik ve elektronik devrelerini tanımlar | ||||||||||||
4 | Temel elektrik ve elektronik devrelerini tasarlar | ||||||||||||
5 | Elektrik devrelerinde olabilecek muhtemel hataları yorumlar | ||||||||||||
6 | Yarı iletken devre elemanlarının oluşumunu açıklar | ||||||||||||
7 | Yarı iletken devre elemanlarını kullanılacağı uygulamaya göre seçimini yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |