Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okuma ve Beyin EBB 030 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DURSUN AKSU
Dersi Verenler Doç.Dr. DURSUN AKSU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı okuma-beyin ilişkisini dikkate alarak okumanın sağlıklı gelişimini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Okuma ve beyin ile ilgili temel kavramları bilir.

Okumanın nörolojik sürecini inceleyerek okuma-beyin ilişkisini kavrar.

Okuma sorunlarını ve çözüm yollarını bilir ve uygular.

Okuma atmosferi oluşturmak ve alışkanlığı kazanmak için gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okuma ve beyinle ilgili temel kavramları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Kısa Cevaplı Testler,
2 Okumanın nöro-biyolojik süreçlerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Beyin temelli öğrenmenin okuma becerisinin gelişimine katkılarını bilir. Problem Çözme, Çoktan Seçmeli Testler, Sözlü Sınavlar,
4 Okuma sorunlarını ve çözüm yollarını öğrenir ve tasarlar. Eğitsel Oyun, Öz Değerlendirme, Sözlü Sınavlar,
5 Okuma atmosferi oluşturma ve okuma alışkanlığı kazanma yollarını araştırır. Anlatım, Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okuma ve beyinle ilgili temel kavramları bilir.
2 Okuma ve beyinle ilgili temel kavramları bilir.
3 Okumanın nöro-biyolojik süreçleri
4 Okumanın nöro-biyolojik süreçleri
5 Okumanın nöro-biyolojik süreçleri
6 Beyin temelli öğrenme ve okuma
7 Beyin temelli öğrenme ve okuma
8 Okuma sorunları ve çözüm yolları
9 Ara Sınav
10 Okuma sorunları ve çözüm yolları
11 Okuma sorunları ve çözüm yolları
12 Okuma atmosferi oluşturma
13 Okuma alışkanlığı kazandırma
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Dehaene, S. (2014). Beyin Nasıl Okur. İstanbul: Alfa Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Okuma ve beyinle ilgili temel kavramları bilir.
2 Okumanın nöro-biyolojik süreçlerini kavrar.
3 Beyin temelli öğrenmenin okuma becerisinin gelişimine katkılarını bilir.
4 Okuma sorunlarını ve çözüm yollarını öğrenir ve tasarlar.
5 Okuma atmosferi oluşturma ve okuma alışkanlığı kazanma yollarını araştırır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,6
Dersin AKTS Kredisi 4