Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yaratıcı Düşünme Becerilerinin Öğretimi EBB 024 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EDA DEMİRHAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Yaratıcılığın tanımlanarak öğretim programlarındaki yerinin değerlendirilmesi ile bu becerinin geliiştirilmesinde kullanılan çeşitli tekniklerin tanıtılarak uygulamasının yapılmasıdır.

Dersin İçeriği

Düşünme ve bilgi, yaratıcığın tanımlanması, çoğul ve tekil düşünme, problem çözme ve yaratıcılık, yaratıcılık teorileri, yaratıcılığın biyolojik temelleri, yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi, yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesinde kullaılan teknikler, yaratıcılığın değerlendirilmesi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yaratıcı düşünme becerilerini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Yaratıcı düşünmeyi geliştirmeye yönelik teknikleri uygular. Bireysel Çalışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Yaratıcı düşünme becerilerini değerlendirir. Tartışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlik tasarlar. Bireysel Çalışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yaratıcılık tanımları ve teorileri
2 Yaratıcılığın öğretim programlarındaki yeri ve önemi
3 Yaratıcı düşünme becerileri geliştirilebilir mi?
4 Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişini destekleyen uygulamalar (Analoji- Metaforlar)
5 Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişini destekleyen uygulamalar (Nitelik listeleme- Morfolojik sentez)
6 Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişini destekleyen uygulamalar (Beyin fırtınası-Tersine beyin fırtınası)
7 Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişini destekleyen uygulamalar (Sinektik)
8 Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişini destekleyen uygulamalar (SCAMPER)
9 Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişini destekleyen uygulamalar (Yaratıcı Problem Çözme)
10 Öğrenciler tarafından seçilen bir kazanıma yönelik yaratıcı düşünme uygulamalarının tasarlanarak sınıf içi uygulamanın yürütülmesi
11 Öğrenciler tarafından seçilen bir kazanıma yönelik yaratıcı düşünme uygulamalarının tasarlanarak sınıf içi uygulamanın yürütülmesi
12 Öğrenciler tarafından seçilen bir kazanıma yönelik yaratıcı düşünme uygulamalarının tasarlanarak sınıf içi uygulamanın yürütülmesi
13 Öğrenciler tarafından seçilen bir kazanıma yönelik yaratıcı düşünme uygulamalarının tasarlanarak sınıf içi uygulamanın yürütülmesi
14 Yaratıcılığın değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Kaufman, J. C., & Sternberg, R. J. (2020). The Cambridge handbook of creativity. Cambridge University Press. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Yaratıcı düşünme becerilerini tanımlar.
2 Yaratıcı düşünmeyi geliştirmeye yönelik teknikleri uygular.
3 Yaratıcı düşünme becerilerini değerlendirir.
4 Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlik tasarlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 4