| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yaratıcı Düşünme Becerilerinin Öğretimi | EBB 024 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EDA DEMİRHAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Yaratıcılığın tanımlanarak öğretim programlarındaki yerinin değerlendirilmesi ile bu becerinin geliiştirilmesinde kullanılan çeşitli tekniklerin tanıtılarak uygulamasının yapılmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Düşünme ve bilgi, yaratıcığın tanımlanması, çoğul ve tekil düşünme, problem çözme ve yaratıcılık, yaratıcılık teorileri, yaratıcılığın biyolojik temelleri, yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi, yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesinde kullaılan teknikler, yaratıcılığın değerlendirilmesi |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yaratıcı düşünme becerilerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Yaratıcı düşünmeyi geliştirmeye yönelik teknikleri uygular. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Yaratıcı düşünme becerilerini değerlendirir. | Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlik tasarlar. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yaratıcılık tanımları ve teorileri | |
| 2 | Yaratıcılığın öğretim programlarındaki yeri ve önemi | |
| 3 | Yaratıcı düşünme becerileri geliştirilebilir mi? | |
| 4 | Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişini destekleyen uygulamalar (Analoji- Metaforlar) | |
| 5 | Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişini destekleyen uygulamalar (Nitelik listeleme- Morfolojik sentez) | |
| 6 | Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişini destekleyen uygulamalar (Beyin fırtınası-Tersine beyin fırtınası) | |
| 7 | Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişini destekleyen uygulamalar (Sinektik) | |
| 8 | Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişini destekleyen uygulamalar (SCAMPER) | |
| 9 | Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişini destekleyen uygulamalar (Yaratıcı Problem Çözme) | |
| 10 | Öğrenciler tarafından seçilen bir kazanıma yönelik yaratıcı düşünme uygulamalarının tasarlanarak sınıf içi uygulamanın yürütülmesi | |
| 11 | Öğrenciler tarafından seçilen bir kazanıma yönelik yaratıcı düşünme uygulamalarının tasarlanarak sınıf içi uygulamanın yürütülmesi | |
| 12 | Öğrenciler tarafından seçilen bir kazanıma yönelik yaratıcı düşünme uygulamalarının tasarlanarak sınıf içi uygulamanın yürütülmesi | |
| 13 | Öğrenciler tarafından seçilen bir kazanıma yönelik yaratıcı düşünme uygulamalarının tasarlanarak sınıf içi uygulamanın yürütülmesi | |
| 14 | Yaratıcılığın değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Kaufman, J. C., & Sternberg, R. J. (2020). The Cambridge handbook of creativity. Cambridge University Press. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Yaratıcı düşünme becerilerini tanımlar. |
| 2 | Yaratıcı düşünmeyi geliştirmeye yönelik teknikleri uygular. |
| 3 | Yaratıcı düşünme becerilerini değerlendirir. |
| 4 | Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlik tasarlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 104 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||