Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yaratıcı Düşünme Becerilerinin Öğretimi | EBB 024 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EDA DEMİRHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Yaratıcılığın tanımlanarak öğretim programlarındaki yerinin değerlendirilmesi ile bu becerinin geliiştirilmesinde kullanılan çeşitli tekniklerin tanıtılarak uygulamasının yapılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Düşünme ve bilgi, yaratıcığın tanımlanması, çoğul ve tekil düşünme, problem çözme ve yaratıcılık, yaratıcılık teorileri, yaratıcılığın biyolojik temelleri, yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi, yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesinde kullaılan teknikler, yaratıcılığın değerlendirilmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yaratıcı düşünme becerilerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Yaratıcı düşünmeyi geliştirmeye yönelik teknikleri uygular. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Yaratıcı düşünme becerilerini değerlendirir. | Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlik tasarlar. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratıcılık tanımları ve teorileri | |
2 | Yaratıcılığın öğretim programlarındaki yeri ve önemi | |
3 | Yaratıcı düşünme becerileri geliştirilebilir mi? | |
4 | Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişini destekleyen uygulamalar (Analoji- Metaforlar) | |
5 | Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişini destekleyen uygulamalar (Nitelik listeleme- Morfolojik sentez) | |
6 | Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişini destekleyen uygulamalar (Beyin fırtınası-Tersine beyin fırtınası) | |
7 | Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişini destekleyen uygulamalar (Sinektik) | |
8 | Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişini destekleyen uygulamalar (SCAMPER) | |
9 | Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişini destekleyen uygulamalar (Yaratıcı Problem Çözme) | |
10 | Öğrenciler tarafından seçilen bir kazanıma yönelik yaratıcı düşünme uygulamalarının tasarlanarak sınıf içi uygulamanın yürütülmesi | |
11 | Öğrenciler tarafından seçilen bir kazanıma yönelik yaratıcı düşünme uygulamalarının tasarlanarak sınıf içi uygulamanın yürütülmesi | |
12 | Öğrenciler tarafından seçilen bir kazanıma yönelik yaratıcı düşünme uygulamalarının tasarlanarak sınıf içi uygulamanın yürütülmesi | |
13 | Öğrenciler tarafından seçilen bir kazanıma yönelik yaratıcı düşünme uygulamalarının tasarlanarak sınıf içi uygulamanın yürütülmesi | |
14 | Yaratıcılığın değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kaufman, J. C., & Sternberg, R. J. (2020). The Cambridge handbook of creativity. Cambridge University Press. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Yaratıcı düşünme becerilerini tanımlar. | |
2 | Yaratıcı düşünmeyi geliştirmeye yönelik teknikleri uygular. | |
3 | Yaratıcı düşünme becerilerini değerlendirir. | |
4 | Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlik tasarlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |