| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitsel Oyunlar | EBB 023 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CANAN LAÇİN ŞİMŞEK | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. CANAN LAÇİN ŞİMŞEK, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ders konuların öğretiminde yararlanılan bir teknik olan eğitsel oyunları tanıtmak, özelliklerini anlatmak, örnek uygulamalar göstermektir.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Oyun nedir? Eğitsel Oyun nedir? Eğitsel oyunun özellikleri nelerdir? Eğitsel oyun tasarlarken nelere dikkat edilmelidir.  | 
                                
| Kalkınma Amaçları | 
|---|
                             
                     | 
                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitsel oyun nedir tanımlar? | ||
| 2 | Eğitsel oyunun özelliklerini anlar | ||
| 3 | Eğitsel oyun tasarlar | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Oyun nedir? Neden önemlidir? | |
| 2 | Oyunun tarihi | |
| 3 | Eğitsel oyun nedir? | |
| 4 | Eğitsel oyunun özellikleri nelerdir? | |
| 5 | Eğitsel oyun hazırlanırken dikkat edilecek hususlar nelerdir? | |
| 6 | Örnek eğitsel oyun örnekleri | |
| 7 | Örnek eğitsel oyun örnekleri | |
| 8 | Bir eğitsel oyun planlama uygulaması | |
| 9 | Örnek eğitsel oyunlar tasarlama | |
| 10 | Örnek eğitsel oyunlar tasarlama | |
| 11 | Örnek eğitsel oyunlar tasarlama | |
| 12 | Tasarlanan oyunların denenerek değerlendrilmesi | |
| 13 | ||
| 14 | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | "Eğitsel Oyun ve Oyunla Öğrenme" - Mehmet Engin Deniz, İbrahim Kaya "Oyun Temelli Öğrenme ve Öğretim Tasarımı" - İlhan Tomur "Eğitsel Oyunlar ve Teknoloji Destekli Eğitim" - Nuray Gedik, Meltem Huri Baturay Makale: "Oyun Tabanlı Öğrenme ve Öğretim: Kavramsal Bir Çerçeve" 
 Makale: "Oyun Temelli Öğrenmenin Eğitsel Başarıya Etkisi Üzerine Bir İnceleme"  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | Eğitsel oyun nedir tanımlar? | 
| 2 | Eğitsel oyunun özelliklerini anlar | 
| 3 | Eğitsel oyun tasarlar | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 30 | 
| 2. Ödev | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 98 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||