Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanat ve Estetik | EFG 013 | 0 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. BASRİ ÖZÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanat ve estetikle ilgili temel kavramların tanımını yaparak, kişilerin zihinsel, duygusal ve devinimsel gelişiminde sanatın ve sanat eğitiminin yeri ve önemini kavrayabilmektir. |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat kavramına giriş | |
2 | Sanatın Boyutları | |
3 | Sanat ve eğitim ilişkisi, Sanat eğitiminin önemi ve gerekliliği | |
4 | Estetik Kavramı | |
5 | Estetik Kavramı | |
6 | Sanat ve estetik kuramları (Yansıtmacı kuram - Anlatımcı kuram) | |
7 | Sanat ve estetik kuramları (Duygusal Etki Kuramı - Biçimci Kuram | |
8 | Öğretmenlik Programlarının sanat etkinlikleri bakımından incelenmesi | |
9 | Öğretmenlik Programlarının sanat etkinlikleri bakımından incelenmesi | |
10 | Öğretmenlik Programlarının sanat etkinlikleri bakımından incelenmesi | |
11 | Sanat ve estetiğin güncelliği | |
12 | Sanat ve estetiğe toplumbilimsel bakış | |
13 | Yaşam, sanat ve estetiğin ilişkilendirilmesi | |
14 | Sanat eserleri incelemesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|