Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alternatif Ölçme | SAU 212 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | İlgili disiplinin; bilgi türleri(prosedürel ve deklaratif), epistemolojik seviyeleri, alan epistemolojisi, semiyotik yapısı, enformasyon değerleri ve matematik mantık yapısını belirleyebilecek nicel ve nitel ölçme araçlarının geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği | Alan bilgisinin; bilgi yapısı, epistemolojik seviyesi, epistemolojik yapısı, semiyotik yapısı ve matematik mantık gibi bilimsel yapılarına yönelik farklı enformasyon seviyelerinde bilgi ve başarı seviyelerini ölçebilecek nicel ve nitel ölçme araçlarının tasarlanması ve objektif-lojik semplisitede bu ölçme araçlarının geliştirilmesi. Geliştirilecek ölçme araçlarının operational research (verimlilik araştırmalarıyla) teknikleriyle teorik ve uygulamalı olarak son halinin verilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veriyi sayısallaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Farklı verileri tanır | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | Performans Değerlendirme, |
3 | Ölçme araçlarını tanır | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | Performans Değerlendirme, |
4 | Doğrusal ve doğrusal olmayan ölçme araçlarını ayırt eder | Grupla Çalışma, Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, |
5 | Veriye uygun ölçme araçlarını belirler | Benzetişim, | Akran Değerlendirme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
6 | Veriye uygun değerlendirme yöntemi belirler | Proje, | Portfolyo, Akran Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ölçme tanımı | |
2 | Ölçme araçları, doğrusal ölçme ve araçları | |
3 | Doğrusal olmayan ölçme araçları | |
4 | Veriyi sayısallaştırma, sayısallaştırmanın disiplinler arası önemi | |
5 | Veri sayısallaştırma örnekleri | |
6 | Veri sayısallaştırma örnekleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Soru, problem ve ispat tanımı | |
9 | Soru epistemolojik seviyeleri ve seviyelerin belirlenmesi | |
10 | Problem epistemolojik seviyeleri ve seviyelerin belirlenmesi | |
11 | Bilgi epistemolojik seviyeleri ve seviyelerin belirlenmesi | |
12 | Doğrusal ve doğrusal olmayan değerlendirme yöntemleri | |
13 | Doğrusal ve doğrusal olmayan değerlendirme yöntemleri | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Taha, H. A. (1971). Operations Research an Introduction, Macmillan Publishing Özenli, S. (1999). İlmi Sohbetler, Adana: Karakuşlar Otomotiv Tic. ve San. Ltd. Şti Frege, G. (2007). Aritmetiğin temelleri, YKY Epstein, R.(2006). Classical Mathematical Logic, Princeton University Press. Creswell, J. W. (1994). Research Design; Qualitative & Quantitative Approaches, Sage Publications. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin. Baş, T. ve Akturan, U. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin. Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma yöntem ve Metodlarına Giriş, Anı. Daston, L. and Galison, P. (2007). Objectivity, Zone Books. Sober, E. (1975). Simplicity, Oxford University Press. Burgin, M. (2010). Theory of Information; Fundamentality, Diversity and Unification(Vol.1), World Scientific Publishing Co. Pte. Ltd. Cover, T. M. and Thomas J. A. (1991). Elements of Information Theory, John Wiley & Sons, Inc |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Veriyi sayısallaştırır | |
2 | Farklı verileri tanır | |
3 | Ölçme araçlarını tanır | |
4 | Doğrusal ve doğrusal olmayan ölçme araçlarını ayırt eder | |
5 | Veriye uygun ölçme araçlarını belirler | |
6 | Veriye uygun değerlendirme yöntemi belirler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 2 | 6 |
Ödev | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 61 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |