Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Alternatıve Measure SAU 212 0 1 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ
Dersi Verenler Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

This course aims to develop measurement tools to determine the types of knowledge, epistemological levels, epistemology, semiotic structure, information values and mathematical logic structure related disciplines.

Dersin İçeriği

This course will develop measurement tools to determine the structure of knowledge, epistemological levels, epistemology, semiotic structure, information values and mathematical logic structure in the relevant discipline. It includes how to be the final state of the measuring instrument with operational research techniques.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Lecture, Question-Answer, Brain Storming,
2 Problem Solving, Lab / Workshop, Performance Evaluation,
3 Problem Solving, Lab / Workshop, Performance Evaluation,
4 Group Study, Problem Solving, Performance Evaluation,
5 Analogy, Peer Review, Home Work / Take-home Exam,
6 Project, Portfolio, Peer Review,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Taha, H. A. (1971). Operations Research an Introduction, Macmillan Publishing

Özenli, S. (1999). İlmi Sohbetler, Adana: Karakuşlar Otomotiv Tic. ve San. Ltd. Şti

Frege, G. (2007). Aritmetiğin temelleri, YKY

Epstein, R.(2006). Classical Mathematical Logic, Princeton University Press.

Creswell, J. W. (1994). Research Design; Qualitative & Quantitative Approaches, Sage Publications.

Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin.

Baş, T. ve Akturan, U. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin.

Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma yöntem ve Metodlarına Giriş, Anı.

Daston, L. and Galison, P. (2007). Objectivity, Zone Books.

Sober, E. (1975). Simplicity, Oxford University Press.

Burgin, M. (2010). Theory of Information; Fundamentality, Diversity and Unification(Vol.1), World Scientific Publishing Co. Pte. Ltd.

Cover, T. M. and Thomas J. A. (1991). Elements of Information Theory, John Wiley & Sons, Inc.

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 0 MB
0 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.6.1.1.4 ders notu 0 MB
0 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.1 ders notu 0 MB
1 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.2 ders botu 0 MB
3 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.3 ders notu 0 MB
0 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.4 ders notu 0 MB
0 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.5 ders notu 0 MB
4 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.6 ders notu 0 MB
5 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.7 ders notu 0 MB
2 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.8 Ders Notu 0 MB
6 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.9 Ders Notu 0 MB
7 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.10 Ders Notu 0 MB
8 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.11 Ders Notu 0 MB
9 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.12 Ders Notu 0 MB
10 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.13 Ders Notu 0 MB
11 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.14 Ders Notu 0 MB
12 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.15 Ders Notu 0 MB
13 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.16 Ders Notu 0 MB
14 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.17 Ders Notu 0 MB
0 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1
2
3
4
5
6
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
2. Ödev 30
3. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 2 32
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 3 2 6
Assignment 3 1 3
Final examination 1 20 20
Toplam İş Yükü 61
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,44
dersAKTSKredisi 2