Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Alternatif Ölçme SAU 212 0 1 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ
Dersi Verenler Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

İlgili disiplinin; bilgi türleri(prosedürel ve deklaratif), epistemolojik seviyeleri, alan epistemolojisi, semiyotik yapısı, enformasyon değerleri ve matematik mantık yapısını belirleyebilecek nicel ve nitel ölçme araçlarının geliştirilmesi.

Dersin İçeriği

Alan bilgisinin;

bilgi yapısı,

epistemolojik seviyesi,

epistemolojik yapısı,

semiyotik yapısı ve

matematik mantık gibi bilimsel yapılarına yönelik farklı enformasyon seviyelerinde bilgi ve başarı seviyelerini ölçebilecek nicel ve nitel ölçme araçlarının tasarlanması ve objektif-lojik semplisitede bu ölçme araçlarının geliştirilmesi. Geliştirilecek ölçme araçlarının operational research (verimlilik araştırmalarıyla) teknikleriyle teorik ve uygulamalı olarak son halinin verilmesi.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Veriyi sayısallaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Farklı verileri tanır Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Performans Değerlendirme,
3 Ölçme araçlarını tanır Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Performans Değerlendirme,
4 Doğrusal ve doğrusal olmayan ölçme araçlarını ayırt eder Grupla Çalışma, Problem Çözme, Performans Değerlendirme,
5 Veriye uygun ölçme araçlarını belirler Benzetişim, Akran Değerlendirme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
6 Veriye uygun değerlendirme yöntemi belirler Proje, Portfolyo, Akran Değerlendirme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ölçme tanımı
2 Ölçme araçları, doğrusal ölçme ve araçları
3 Doğrusal olmayan ölçme araçları
4 Veriyi sayısallaştırma, sayısallaştırmanın disiplinler arası önemi
5 Veri sayısallaştırma örnekleri
6 Veri sayısallaştırma örnekleri
7 Ara Sınav
8 Soru, problem ve ispat tanımı
9 Soru epistemolojik seviyeleri ve seviyelerin belirlenmesi
10 Problem epistemolojik seviyeleri ve seviyelerin belirlenmesi
11 Bilgi epistemolojik seviyeleri ve seviyelerin belirlenmesi
12 Doğrusal ve doğrusal olmayan değerlendirme yöntemleri
13 Doğrusal ve doğrusal olmayan değerlendirme yöntemleri
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Taha, H. A. (1971). Operations Research an Introduction, Macmillan Publishing

Özenli, S. (1999). İlmi Sohbetler, Adana: Karakuşlar Otomotiv Tic. ve San. Ltd. Şti

Frege, G. (2007). Aritmetiğin temelleri, YKY

Epstein, R.(2006). Classical Mathematical Logic, Princeton University Press.

Creswell, J. W. (1994). Research Design; Qualitative & Quantitative Approaches, Sage Publications.

Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin.

Baş, T. ve Akturan, U. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin.

Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma yöntem ve Metodlarına Giriş, Anı.

Daston, L. and Galison, P. (2007). Objectivity, Zone Books.

Sober, E. (1975). Simplicity, Oxford University Press.

Burgin, M. (2010). Theory of Information; Fundamentality, Diversity and Unification(Vol.1), World Scientific Publishing Co. Pte. Ltd.

Cover, T. M. and Thomas J. A. (1991). Elements of Information Theory, John Wiley & Sons, Inc

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Veriyi sayısallaştırır 5
2 Farklı verileri tanır
3 Ölçme araçlarını tanır 5
4 Doğrusal ve doğrusal olmayan ölçme araçlarını ayırt eder 4
5 Veriye uygun ölçme araçlarını belirler 4
6 Veriye uygun değerlendirme yöntemi belirler 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 3 2 6
Ödev 3 1 3
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 61
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,44
Dersin AKTS Kredisi 2