Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akışkanlar Mekaniği II | MKM 316 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Matematik 1, Matematik 2, Diferasnsiyel Denklemler, Statik, Mukavemet |
Önerilen Seçmeli Dersler | Hidrolik Makinalar Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği Uygulamalı Akışkanlar Dinamiği |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEKERİYA PARLAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEKERİYA PARLAK, Doç.Dr. CEMİL YİĞİT, Doç.Dr. NEHİR TOKGÖZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İç akışlar ile ilgili genel terminolojiyi bilir | ||
2 | Laminer iç akış problemlerini çözebilir | ||
3 | Türbülanslı iç akış problemlerini çözebilir | ||
4 | Boyut analizi ve benzerlik konularını bilir ve bu konularla ilgili soruları çözebilir | ||
5 | Dış akışlar ile ilgili genel terminolojiyi bilir | ||
6 | Dış akışlar ile ilgili problemleri çözebilir | ||
7 | Türbomakineleri tanır, pompa, türbin sistemlerini tanır, pompaların seri ve paralel bağlanmaları ile ilgili temel bilgilere sahi | ||
8 | Hacimsel ve dinamik türbomakineler ile iligli problemleri çözer | ||
9 | Sıkıştırılabilir akış ile ilgili terminolojiyi bilir, durma özelliklerini tanır | ||
10 | Sıkıştırılabilir akış ile ilgili problemleri çözer |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İÇ AKIŞLAR | |
2 | İÇ AKIŞLAR | |
3 | İÇ AKIŞLAR | |
4 | İÇ AKIŞLAR | |
5 | DIŞ AKIŞ | |
6 | DIŞ AKIŞ | |
7 | BOYUT ANALİZİ ve MODELLEME | |
8 | BOYUT ANALİZİ ve MODELLEME | |
9 | Vize | |
10 | TÜRBOMAKİNALAR | |
11 | TÜRBOMAKİNALAR | |
12 | TÜRBOMAKİNALAR | |
13 | SIKIŞTIRILABİLİR AKIŞ | |
14 | SIKIŞTIRILABİLİR AKIŞ |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ç ENGEL Y.A., CIMBALA, J.M., Akışkanlar Mekaniği: Temelleri ve Uygulamaları. Palme Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İç akışlar ile ilgili genel terminolojiyi bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
2 | Laminer iç akış problemlerini çözebilir | |||||||||||
3 | Türbülanslı iç akış problemlerini çözebilir | |||||||||||
4 | Boyut analizi ve benzerlik konularını bilir ve bu konularla ilgili soruları çözebilir | |||||||||||
5 | Dış akışlar ile ilgili genel terminolojiyi bilir | |||||||||||
6 | Dış akışlar ile ilgili problemleri çözebilir | |||||||||||
7 | Türbomakineleri tanır, pompa, türbin sistemlerini tanır, pompaların seri ve paralel bağlanmaları ile ilgili temel bilgilere sahi | |||||||||||
8 | Hacimsel ve dinamik türbomakineler ile iligli problemleri çözer | |||||||||||
9 | Sıkıştırılabilir akış ile ilgili terminolojiyi bilir, durma özelliklerini tanır | |||||||||||
10 | Sıkıştırılabilir akış ile ilgili problemleri çözer |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |