Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyolojik Düşünme ve Yazma | SOS 201 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ARSLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Üniversiteye yeni gelen bir çok öğrenci kendilerinin yazma yeteneklerinin olmadığını, iyi yazanların ise yaratılıştan dahilik özellikleri olan, iyi yazar olduklarını ve kolayca yazabildiklerini, kendileri de doğuştan yazar doğsaydılar onlar da güzel yazabileceklerini düşünür. Halbuki gerçek durum böyle değildir. Yazma uzun ve disiplinli çalışmalar sonucunda öğrenilen ve geliştirilen bir süreçtir. Bu dersin amacı sosyoloji disiplininde teorik bilgiler ve pratik uygulamalar ile öğrencilere sosyolojik düşünme ve yazma gücünü kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Düşünme ve Sosyoloji Yazma çalışması ve ödevi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyolojik düşünmeyi, biyolojik, psikolojik, ahlaki ve diğer disiplinler ile açıklama ve düşünme biçimlerinden ayırt eder. | Anlatım, Proje, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
2 | Bilgiyi öğrenme düzeylerine bağlı olarak, hangi düzeye ulaşabildiğinin ayrımını yapar. | Anlatım, | |
3 | Düşünme biçimleri (Normal düşünme, Eleştirel düşünme, Rasyonel, İdealistik ve Sosyolojik Düşünme) arasındaki farkları ayırt eder ve açıklar. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje, | |
4 | Günlük toplumsal olaylara sosyolojik ve eleştirel düşünme perspektifi ile bakabilmenin bilincine varır. | Problem Çözme, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | |
5 | Verilen bir ödevin gereğini doğru anlar ve isteneni bilgi birikimine bağlı olarak yapmaya | Anlatım, Gözlem, | |
6 | Yazılarında bilimsel bir makale ya da tez yazmanın temel kurallarını uygular. | Eğitsel Oyun, | |
7 | Sosyoloji alanındaki yazılarını sosyolojik perspektif ve eleştirel düşünme kriterlerine uygun olarak yazar. | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Düşünme ve Sosyoloji Yazma çalışması ve ödevi | |
2 | Perspektif ve Metot Yazma çalışması ve ödevi | |
3 | Düşünme ve Üniversitede Okuma Yazma çalışması ve ödevi | |
4 | Ödevi anlamak Yazma çalışması ve ödevi | |
5 | Düşünme ve Araştırma Yazma çalışması ve ödevi | |
6 | Yazma süreci Yazma çalışması ve ödevi | |
7 | Mekanik taraf Yazma çalışması ve ödevi | |
8 | Tez ifadeleri ve İddialar (Eleştiriler) Yazma çalışması ve ödevi | |
9 | Arasınav | |
10 | Başkalarının yazısını ele almak. Yazma çalışması ve ödevi | |
11 | Bilimsel metnin yapısı Yazma çalışması ve ödevi | |
12 | Yazma çalışması ve ödevi Kontrol listeleri | |
13 | Yazma çalışması ve ödevi Tavsiye edilen Okumalar | |
14 | Yazma çalışması ve ödevi İyi yazan öğrencilerin örnekleri ve yazma grupları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Writing for Sociology, Department of Sociaology, University of California, Berkeley, 2008 |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
1. Pratik | 20 |
Toplam | 120 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |