Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikolojiye Giriş | PDR 191 | 1 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ARSLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Psikoloji biliminin temel kavramlarını, duygu, düşünce ve davranışın bireysel düzeyde nasıl oluştuğunu, bilimin ortaya çıkış koşullarını, temsilcilerini ve kuramlarını öğrenciye tanıtmak ve genel olarak Psikoloji alanı ve temel problemlerini öğretmek suretiyle insan ve davranışı hakkında bir bilgi alt yapısı oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Psikoloji nedir? Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi Psikolojinin tarihsel gelişimi Psikolojide araştırma metodları Davranış ve biyolojik temelleri Duyum ve algı Öğrenme süreci Öğrenme süreci Ara Sınav Düşünce, dil, kavramlar ve problemler Kişilik gelişimi Kişilik ve kişilik teorileri Davranış bozuklukları Psikoterapi
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikolojinin temel kavramlarını (duyum, algı, öğrenme, kişilik vb.) açıklar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | Psikoloji biliminin tarihi gelişimindeki ekolleri, başlıca temsilcileri açıklar ve karşılaştırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | İnsan davranışına etki eden psikolojik faktörleri analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Kişilik oluşumu, kişilik teorileri ve kişilik ölçümleri ile ilgili süreçleri açıklar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Davranışın oluşumunda etki eden psikolojik faktörler hakkında değerlendirme yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Psikoloji biliminin temel kavramları ile davranışa olan etkileri birey üzerinde açıklar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoloji nedir? | |
2 | Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi | |
3 | Psikolojinin tarihsel gelişimi | |
4 | Psikolojide araştırma metodları | |
5 | Davranış ve biyolojik temelleri | |
6 | Duyum ve algı | |
7 | Öğrenme süreci | |
8 | Öğrenme süreci | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Düşünce, dil, kavramlar ve problemler | |
11 | Kişilik gelişimi | |
12 | Kişilik ve kişilik teorileri | |
13 | Davranış bozuklukları | |
14 | Psikoterapi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı |
Ders Kaynakları | Freud, Adler, Lacan, Jung’un başlıca eserleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | ||||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Psikolojinin temel kavramlarını (duyum, algı, öğrenme, kişilik vb.) açıklar. | ||||||||||||
2 | Psikoloji biliminin tarihi gelişimindeki ekolleri, başlıca temsilcileri açıklar ve karşılaştırır. | ||||||||||||
3 | Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisini açıklar. | ||||||||||||
4 | İnsan davranışına etki eden psikolojik faktörleri analiz eder. | ||||||||||||
5 | Kişilik oluşumu, kişilik teorileri ve kişilik ölçümleri ile ilgili süreçleri açıklar. | ||||||||||||
6 | Davranışın oluşumunda etki eden psikolojik faktörler hakkında değerlendirme yapar. | ||||||||||||
7 | Psikoloji biliminin temel kavramları ile davranışa olan etkileri birey üzerinde açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 95 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
1. Pratik | 5 |
Toplam | 105 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |