| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilimlerde Veri Analizi I | PSK 305 | 5 | 4 + 2 | 5 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH BAL |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. FATİH BAL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | SPSS arayüzünü tanır, değişken tanımlama, veri girişi ve dosya kaydetme işlemlerini gerçekleştirir. | ||
| 2 | Değişken türlerini (nominal, ordinal, interval, ratio) ayırt eder ve SPSS değişken özelliklerini uygun biçimde düzenler. | ||
| 3 | SPSS’te veri düzenleme, filtreleme, sıralama ve yeniden kodlama (recode) işlemlerini uygular. | ||
| 4 | Betimsel istatistikleri (ortalama, medyan, mod, minimum, maksimum, standart sapma, varyans) SPSS üzerinden hesaplar. | ||
| 5 | SPSS’te frekans tabloları ve grafikler (histogram, pasta grafiği, çubuk grafiği) oluşturur ve yorumlar. | ||
| 6 | Normallik testi (Kolmogorov–Smirnov, Shapiro–Wilk) ve temel görsel kontrol yöntemlerini uygular. | ||
| 7 | Temel parametrik testleri (bağımsız örneklem t-testi) SPSS kullanarak yürütür. | ||
| 8 | Temel parametrik testleri (eşleştirilmiş örneklem t-testi) SPSS kullanarak yürütür. | ||
| 9 | Tek Yönlü Varyans Analizi (One-Way ANOVA) uygular, Post-Hoc test sonuçlarını karşılaştırır ve varyans farklılıklarını yorumlar. | ||
| 10 | ki veya daha fazla değişken arasındaki ilişkileri Pearson ve Spearman Korelasyon Analizi ile değerlendirir. | ||
| 11 | Faktör Analizi (Exploratory Factor Analysis – EFA) uygular, KMO ve Bartlett testlerini değerlendirir, faktör yüklerini yorumlar. | ||
| 12 | Ölçek güvenirliğini Cronbach’s Alpha katsayısı ile analiz eder ve madde analizi yorumlayabilir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | X | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | X | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | X | |||||
| 8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | X | |||||
| 9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | X | |||||
| 10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | X | |||||
| 11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | X | |||||
| 12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | SPSS arayüzünü tanır, değişken tanımlama, veri girişi ve dosya kaydetme işlemlerini gerçekleştirir. | ||||||||||||
| 2 | Değişken türlerini (nominal, ordinal, interval, ratio) ayırt eder ve SPSS değişken özelliklerini uygun biçimde düzenler. | ||||||||||||
| 3 | SPSS’te veri düzenleme, filtreleme, sıralama ve yeniden kodlama (recode) işlemlerini uygular. | ||||||||||||
| 4 | Betimsel istatistikleri (ortalama, medyan, mod, minimum, maksimum, standart sapma, varyans) SPSS üzerinden hesaplar. | ||||||||||||
| 5 | SPSS’te frekans tabloları ve grafikler (histogram, pasta grafiği, çubuk grafiği) oluşturur ve yorumlar. | ||||||||||||
| 6 | Normallik testi (Kolmogorov–Smirnov, Shapiro–Wilk) ve temel görsel kontrol yöntemlerini uygular. | ||||||||||||
| 7 | Temel parametrik testleri (bağımsız örneklem t-testi) SPSS kullanarak yürütür. | ||||||||||||
| 8 | Temel parametrik testleri (eşleştirilmiş örneklem t-testi) SPSS kullanarak yürütür. | ||||||||||||
| 9 | Tek Yönlü Varyans Analizi (One-Way ANOVA) uygular, Post-Hoc test sonuçlarını karşılaştırır ve varyans farklılıklarını yorumlar. | ||||||||||||
| 10 | ki veya daha fazla değişken arasındaki ilişkileri Pearson ve Spearman Korelasyon Analizi ile değerlendirir. | ||||||||||||
| 11 | Faktör Analizi (Exploratory Factor Analysis – EFA) uygular, KMO ve Bartlett testlerini değerlendirir, faktör yüklerini yorumlar. | ||||||||||||
| 12 | Ölçek güvenirliğini Cronbach’s Alpha katsayısı ile analiz eder ve madde analizi yorumlayabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|