Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Demokrasi Tarihi | SAU 067 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Demokratikleşmenin sosyal, ekonomik ve kültürel temellerini öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Reform Hareketlerinin Demokratikleşme sürecine katkısını kavratır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Şer’i Hüccet, Sened-i İttifak, Tanzimat ve Islahat Fermanlarının Türk Demokrasi Tarihindeki yerini anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Meşrutiyet Yönetimine geçiş çalışmalarını öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | İlk Anayasa olan Kanun-i Esasinin önemini kavrar ve Meşrutiyet yönetimine geçiş sürecini anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | II. Abdülhamid’in Meclisi tatil etmesinin gerekçelerini ve buna karşı oluşan tepkileri inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | İttihad ve Terakki Cemiyeti’nin II. Abdülhamid yönetimine karşı giriştiği mücadelenin temel dinamiklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | II. Meşrutiyet’in Türk Demokrasi Tarihindeki önemini anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | II. Meşrutiyetten Cumhuriyet’e Demokratikleşme mücadelesi ve çok Partili Sisteme geçiş çalışmalarını inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Demokrasi ve diğer sistemler. | |
2 | Türk Demokrasi Tarihinin sosyal, ekonomik ve kültürel temelleri. | |
3 | Demokratikleşme sürecinin hazırlayıcısı olarak Osmanlı Devletinde Reform Hareketleri. | |
4 | Egemenliğin paylaşılması doğrultusunda ki girişimler: Şer’i Hüccet, Sened-i İttifak, Tanzimat ve Islahat Fermanları. | |
5 | Meclisler ve halkın yönetime katılmaya başlaması. | |
6 | Osmanlı Aydınının demokratik hak ve özgürlük mücadeleleri | |
7 | İlk Anayasa olan Kanun-i Esasinin hazırlanması, ilanı ve Meşruti yönetime geçiş | |
8 | Kanun-i Esasinin içeriği ve tahlili. | |
9 | ARASINAV | |
10 | II. Abdülhamid’in Meclisi tatil etmesi ve Osmanlı Aydınlarının örgütlü mücadelesi | |
11 | II. Meşrutiyet’in ilanı ve Siyasi partilerin oluşumu. | |
12 | Cumhuriyet yönetimine geçiş ve Tek Parti yönetimi. | |
13 | 1946 Seçimi ve Çok partili sisteme geçiş mücadeleleri | |
14 | 1950 sonrası Siyasi Partiler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
1- Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, İstanbul, 1996. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Demokratikleşmenin sosyal, ekonomik ve kültürel temellerini öğretir |
2 | Reform Hareketlerinin Demokratikleşme sürecine katkısını kavratır |
3 | Şer’i Hüccet, Sened-i İttifak, Tanzimat ve Islahat Fermanlarının Türk Demokrasi Tarihindeki yerini anlatır |
4 | Meşrutiyet Yönetimine geçiş çalışmalarını öğretir |
5 | İlk Anayasa olan Kanun-i Esasinin önemini kavrar ve Meşrutiyet yönetimine geçiş sürecini anlatır |
6 | II. Abdülhamid’in Meclisi tatil etmesinin gerekçelerini ve buna karşı oluşan tepkileri inceler |
7 | İttihad ve Terakki Cemiyeti’nin II. Abdülhamid yönetimine karşı giriştiği mücadelenin temel dinamiklerini kavrar |
8 | II. Meşrutiyet’in Türk Demokrasi Tarihindeki önemini anlatır |
9 | II. Meşrutiyetten Cumhuriyet’e Demokratikleşme mücadelesi ve çok Partili Sisteme geçiş çalışmalarını inceler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 3 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |