| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Diyet ve Sağlık | SAU 086 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sağlıklı beslenmeyi öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Makromolekülleri, mineralleri ve elektrolitleri kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Suyun organizma için önemini anlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Gıda katkı maddelerini ve kötü beslenme alışkanlıklarını öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Obezite ve obezite ile mücadele hakkında fikir sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Beslenme Alışkanlıkları ve Beslenme Alışkanlıklarını Etkileyen Etmenler | |
| 2 | Karbonhidratlar | |
| 3 | Lipidler | |
| 4 | Proteinler | |
| 5 | Enerji Dengesi | |
| 6 | Su ve Elektrolitler | |
| 7 | Mineraller | |
| 8 | Vitaminler | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Günümüzde Yaygın Olan Kötü Beslenme Alışkanlıkları | |
| 11 | Gıda Katkı Maddeleri | |
| 12 | Sağlıklı Yaşam ve Egzersiz | |
| 13 | Obezite ile Mücadele | |
| 14 | Bağımlılık ile Mücadele |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu |
|
| Ders Kaynakları | Beslenme ve Sağlık, Prof. Dr. Saime Küçükkömürler, PEGEM Akademi Yayıncılık |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
| 2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
| 3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
| 4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme | X | |||||
| 5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
| 6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
| 7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme | ||||||
| 8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma | ||||||
| 9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma | ||||||
| 11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma | ||||||
| 12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
| 13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sağlıklı beslenmeyi öğrenir | |||||||||||||
| 2 | Makromolekülleri, mineralleri ve elektrolitleri kavrar. | |||||||||||||
| 3 | Suyun organizma için önemini anlar. | |||||||||||||
| 4 | Gıda katkı maddelerini ve kötü beslenme alışkanlıklarını öğrenir. | |||||||||||||
| 5 | Obezite ve obezite ile mücadele hakkında fikir sahibi olur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 55 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 3. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||