Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Applıed Engıneerıng Mathematıcs | ENM 501 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | This course aims to obtain working knowledge on the use of the MATLAB software environment in solving engineering problems, including programming and numerical analysis techniques. |
Dersin İçeriği | Fundamental knowledge and practical skills will be given to use MATLAB effectively in technical numerical calculations and visualization. Within the scope of the course, students will solve a real engineering problem and prepare an article. The course will focus on vectors, matrices, data analysis, logic functions, mathematical functions, loop and conditional statements, algorithms and programming, curve fitting, linear and non-linear equation systems, numerical optimization through MATLAB software. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Able to use fundamental features of MATLAB as a programming tool and easily handle the software. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Tartışma, | |
2 | Knows memory and file management in MATLAB. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Can create graphics and export them for use in reports and presentations. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | Can write scripts and functions using the MATLAB development environment. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
5 | Can use flow control statements (if-else, for, while, switch, try-catch). | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
6 | Learns about strings, matrices and their usage. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
7 | Analyze, model, solve and interpret various engineering problems with MATLAB. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
8 | Can report and present the findings obtained as a result of the application. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Course introduction, Introduction to MATLAB | |
2 | MATLAB files and file management, Data management | |
3 | Arrays: Vectors and matrices, Operations on arrays | |
4 | Loop and condition statements | |
5 | Algorithm and programming | |
6 | Functions | |
7 | Graphics | |
8 | Polynomials, curve fitting and interpolation | |
9 | Basic statistics and data analysis | |
10 | Numerical analysis applications | |
11 | Symbolic operations | |
12 | Graphical interface | |
13 | Paper Presentations | |
14 | Paper Presentations |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Applied Engineering Mathematics Lecture Presentations and MATLAB Live Scripts |
Ders Kaynakları | 1. Turk, I., "Practical MATLAB With Modeling, Simulation, and Processing Projects", 2019. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | sürdürülebilir kalkınma ve endüstri mühendisliğinin gelişen koşullara göre gelişmelerini izleyebilmek ve uygulayabilmek için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Able to use fundamental features of MATLAB as a programming tool and easily handle the software. | 5 | |||||
2 | Knows memory and file management in MATLAB. | 5 | |||||
3 | Can create graphics and export them for use in reports and presentations. | 5 | |||||
4 | Can write scripts and functions using the MATLAB development environment. | 5 | |||||
5 | Can use flow control statements (if-else, for, while, switch, try-catch). | 5 | |||||
6 | Learns about strings, matrices and their usage. | 5 | |||||
7 | Analyze, model, solve and interpret various engineering problems with MATLAB. | 5 | 5 | 5 | |||
8 | Can report and present the findings obtained as a result of the application. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
4. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |