Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Çini Sanatı Tarihi | SAU 260 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken devir ve Beylikler dönemi çini sanatı öğretilir. | ||
2 | Anadolu Selçukluları döneminde çini sanatı yorumlanır. | ||
3 | Göktürk ve Uygur resim sanatı hakkında bilgi verilir. | ||
4 | Anadolu Selçukluları döneminde sanat anlayışı irdelenir. | ||
5 | Osmanlı Dönemi çini sanatı üslup ve dönem özellikleri anlatılır ve araştırılır. | ||
6 | Çini sanatının bu günkü durumu hakkında bilgi sahibi olunur. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken devir Türk sanatına bakış.( Batı Orta Asya’da erken kültürler ve proto Türk sanatıyla ilişkileri.) | |
2 | Göktürk ve Uygur resim sanatı. | |
3 | Kurganlar ve mezar külliyetleri. | |
4 | Türk ve Çin sanatlarının birbirinden etkileşim süreçleri. | |
5 | Ortaçağ Türk sanatında süsleme ve ikonografi. | |
6 | Her öğrenciye ayrı olarak verilecek bir araştırma doğrultusunda makale hazırlamaları (Ödev notu.) | |
7 | Anadolu Selçukluları döneminde sanat. | |
8 | Anadolu Selçuklu mimarisi. | |
9 | Beylikler döneminde sanatı ve Osmanlı dönemine geçiş. | |
10 | XV.yy. Osmanlı İmparatorluğu döneminde Türk Çini sanatı. | |
11 | XVI.yy. İznik Çini sanatı. | |
12 | XVII.yy.dan XX.yy. başlarına kadar Kütahya Çiniciliği. | |
13 | İznik alt yapısı ve motiflerinin Kütahya Çinilerinden farklı olan özellikleri. | |
14 | Çağın Türk Çini sanatına genel bir bakış. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Azade AKAR-Cahide KESKİNER,Türk Süsleme Sanatlarında Desen ve Motif,Tercuman Yayınları,İstanbul,1978. |
Ders Kaynakları |
Sıra | ÇİNİ TASARIMI VE ONARIMI Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
Sıra | SANAT TASARIM VE MİMARLIK FAKÜLTESİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Erken devir ve Beylikler dönemi çini sanatı öğretilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
2 | Anadolu Selçukluları döneminde çini sanatı yorumlanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
3 | Göktürk ve Uygur resim sanatı hakkında bilgi verilir. | ||||||||||||||||||||||||
4 | Anadolu Selçukluları döneminde sanat anlayışı irdelenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
5 | Osmanlı Dönemi çini sanatı üslup ve dönem özellikleri anlatılır ve araştırılır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
6 | Çini sanatının bu günkü durumu hakkında bilgi sahibi olunur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |