Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sinema Tarihi | SAU 254 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sinemanın gelişimine ilişkin temel bilgileri öğrenecek | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
2 | Sinema tarihini şekillendiren önemli film örneklerini izlemiş olacak | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
3 | Ekonomik gelişmelerin film üretim süreciyle ilişkisini kavrayacak | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
4 | Yaşanan toplumsal gelişmelerin sinema üzerindeki etkilerini kavrayacak | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
5 | Film üretim sürecinin temel dinamiklerini öğrenecek | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
6 | Sinema tarihinin temel estetik eğilimlerini öğrenecek | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
7 | Sinema tarihindeki önemli akımları ideolojik bağlamı içinde değerlendirebilecek | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
8 | Sinemaya eleştirel bakabilmek ve egemen sinema anlayışını sorgulayabilmek için gerekli olan tarihsel altyapıyı kazanmış olacak | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
9 | Sinemayı ekonomik, estetik ve ideolojik bağlamı içinde değerlendirecek | Anlatım, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Sinema tarihini anlamak: sinemayı anlamak, Avrupa ve Amerika’da sinemanın doğuşu: Lumière Kardeşler, Méliès Sineması | |
2 | Edwin S. Porter, David W. Griffith, Hollywood Sineması’nın endüstriyel gelişimi, stüdyo sistemi, estetik eğilimler, sessiz güldürüler (M.Sennett, C.Chaplin) | |
3 | Avrupa’da Film Endüstrisi, Alman Dışavurumculuğu, Rus Biçimciliği | |
4 | Avrupa’da Film Endüstrisi, Fransız İzlenimciliği, Şiirsel Gerçekçilik | |
5 | II. Dünya Savaşı Döneminde Sinema: Ulusal sinemalar, İtalyan Yeni Gerçekçiliği | |
6 | İtalyan Yeni Gerçekçiliği: Yönetmenler, filmler, estetik eğilimler | |
7 | Savaş Sonrasında Hollywood ve 1950’ler: Stüdyo sisteminin çözülüşü, yeni yapılanmalar | |
8 | Savaş Sonrasında Avrupa Sineması: Yeni Dalga Akımı, film üretim koşulları | |
9 | Yeni Dalga Akımı: yönetmenler, filmler, İngiltere’de Özgür Sinema | |
10 | Auteur Sinema, estetik eğilimler, önemli yönetmenler: I.Bergman, M.Antonioni, A.Tarkovsky | |
11 | Bağımsız Amerikan Sineması | |
12 | 1960’larda dünyadaki gelişmeler, Üçüncü Dünya sineması | |
13 | Üçüncü Sinema kavramı, iletişim politikaları, değişen ulusal sinemalar | |
14 | Ulusötesi Sinema ve Tartışma Alanları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Abisel, Nilgün. Sessiz Sinema. 2.Basım. İstanbul: Om Yayınevi, 2003. Biryıldız, Esra. Sinemada Akımlar. 2.Basım. İstanbul: Beta Yayınları, 2000. Biryıldız, Esra ve Zeynep Çetin Erus (drl.).Üçüncü Sinema ve Üçüncü Dünya Sineması. İstanbul: Es Yayınları, 2007. Büker, Seçil. “Auteur Kurama Giriş”, Sinema, Tarih, Kuram, Eleştiri. S.Büker ve G.Topçu (drl.). Ankara: Gazi Üniv.İlet.Fak.Yayınları, 2008, ss.312-316. Kılıç, Levent. Fotografın ve Sinemanın Toplumsal Tarihi. Ankara: Dost Yayınevi, 2008. Monaco, James. Bir Film Nasıl Okunur. Ertan Yılmaz (çev.). İstanbul: Oğlak Yayınları, 2001. Kristin Thompson ve David Bordwell. Film History: An Introduction. New York: Mc Graw Hill Press, 1994. Jhon Hill ve Pamela Church Gibson (ed.). World Cinema Critical Approaches, New York: Oxford University Press, 2000. Tim Bergfelder, “National, Transnational or Supranational Cinema? Rethinking Europeen Film Studies”. (Electronic Versions) Media, Culture & Society. 2005, Sayı: 27 Toby Miller, “Küresel Hollywood (Global Hollywood): Hollywood Tarihi, Kültür Emperyalizmi ve Küreselleşme”. Ayşegül Gürsoy ve Mehmet Olcay(çev.). Yeni İnsan Yeni Sinema. Sayı: 14, Sonbahar Kış 2003/04 Bordwell, David. “The Art Cinema as a Mode of Film Practice.” Film Criticism. C.4, Sayı:1, Fall 1979 Vincendeau, Ginette. Issues in European Cinema. World Cinema Critical Approaches, Jhon Hill ve Pamela Church Gibson (ed.).New York: Oxford University Press, 2000. Tarkovski, Andrey. Mühürlenmiş Zaman, Füsun Ant (çev.), İstanbul: Agora Kitaplığı, 2007. Teksoy, Rekin. Rekin Teksoy’un Sinema Tarihi. İstanbul: Oğlak Yayınları, 2005. Smith, Geoffry Nowell ve Steven Ricci (ed.). Hollywood and Europe, Economics, Culture, National Identity: 1945-95. London: British Film Institute, 1998. Dorsay, Atilla. 100 Yılın Yönetmeni. 3.Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2000. Büker, Seçil. Sinema Dili Üzerine Yazılar. Ankara: Dost Yayınları, 1985. Onaran, Alim Şerif. Sessiz sinema Tarihi. Ankara: Kitle Yayınları, 1994. Onaran, Alim Şerif. Sinemaya Giriş. 2. Basım. İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları, 1999. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Sinemanın gelişimine ilişkin temel bilgileri öğrenecek |
2 | Sinema tarihini şekillendiren önemli film örneklerini izlemiş olacak |
3 | Ekonomik gelişmelerin film üretim süreciyle ilişkisini kavrayacak |
4 | Yaşanan toplumsal gelişmelerin sinema üzerindeki etkilerini kavrayacak |
5 | Film üretim sürecinin temel dinamiklerini öğrenecek |
6 | Sinema tarihinin temel estetik eğilimlerini öğrenecek |
7 | Sinema tarihindeki önemli akımları ideolojik bağlamı içinde değerlendirebilecek |
8 | Sinemaya eleştirel bakabilmek ve egemen sinema anlayışını sorgulayabilmek için gerekli olan tarihsel altyapıyı kazanmış olacak |
9 | Sinemayı ekonomik, estetik ve ideolojik bağlamı içinde değerlendirecek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
4. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 12 |
3. Ödev | 25 |
2. Kısa Sınav | 13 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |