Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi SAU 452 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sağlık ve sağlığın geliştirilmesi ile ilgili temel kavramları öğrenerek birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak.

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencileri, kendilerini ve toplumdaki bireyleri koruma ve geliştirme ile ilgili gereksinimleri için seçilmiş sağlık stratejilerini uygulamak için hazırlar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sağlık ve sağlıkla ilişkili olan kavramları ilişkilendirebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sağlığı etkileyen faktörleri ve risk faktörlerini değerlendirebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Bireysel sağlık davranışlarının farkında olabilmesi ve sağlığıyla ilgili sorumlulukları alabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını öğrenmesi ve bu davranışları kendi yaşamında sergileyebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Sağlığı koruma ve geliştirmede hemşirenin rollerini açıklayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Yaşam dönemlerine göre sağlığı geliştirme uygulamalarını tanımlayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Bireye olumlu sağlık davranışı kazandırmada davranış değişim sürecinin önemini açıklayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, Öğrenim Hedefleri
2 Sağlığı geliştirme kavramının tarihçesi
3 Sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörler: Bireysel Özellikler
4 Sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörler: Çevre
5 Sağlığın geliştirilmesi: Medya ve Kültür
6 Sağlığın geliştirilmesinde holistik yaklaşım Stres yönetimi ve sağlığın geliştirilmesi
7 Düzenli egzersiz
8 Beslenme ve sağlığın geliştirilmesi
9 AIDS ve sağlıklı cinsel yaşam
10 Tütün, alkol ve madde kullanımı ve sağlığın geliştirilmesi
11 Sağlık sorumluluğu
12 Kişiler arası İlişkiler
13 Sağlık Yönetimi
14 Tinsellik
Kaynaklar
Ders Notu

Yayınlanmamış ders notları

Ders Kaynakları

Clark CC: Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002.
Edelman CL, Mandle DL: Health Promotions Throughout The Lifespan, Fifth Edition, Mosby, 2002.
Gorin SS, Arnold J: Health Promotion in Practice, Jossey-Bass, 2002ourse
NamePender NJ, Murdaugh JL, Parsons MA: Health Promotion in Nursig Practice, Fifty Edition, Pearson-Prentice Hall, 2006.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur X
2 Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder X
5 Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır X
6 Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar X
7 Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir X
8 Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir X
9 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Sağlık ve sağlıkla ilişkili olan kavramları ilişkilendirebilme 5 5
2 Sağlığı etkileyen faktörleri ve risk faktörlerini değerlendirebilme 5 5
3 Bireysel sağlık davranışlarının farkında olabilmesi ve sağlığıyla ilgili sorumlulukları alabilme 5 5
4 Sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını öğrenmesi ve bu davranışları kendi yaşamında sergileyebilme 5 5
5 Sağlığı koruma ve geliştirmede hemşirenin rollerini açıklayabilme 5 5
6 Yaşam dönemlerine göre sağlığı geliştirme uygulamalarını tanımlayabilme 5 5
7 Bireye olumlu sağlık davranışı kazandırmada davranış değişim sürecinin önemini açıklayabilme 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Kısa Sınav 2 8 16
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 5