Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi | SAU 452 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık ve sağlıkla ilişkili olan kavramları ilişkilendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sağlığı etkileyen faktörleri ve risk faktörlerini değerlendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bireysel sağlık davranışlarının farkında olabilmesi ve sağlığıyla ilgili sorumlulukları alabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını öğrenmesi ve bu davranışları kendi yaşamında sergileyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sağlığı koruma ve geliştirmede hemşirenin rollerini açıklayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Yaşam dönemlerine göre sağlığı geliştirme uygulamalarını tanımlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Bireye olumlu sağlık davranışı kazandırmada davranış değişim sürecinin önemini açıklayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, Öğrenim Hedefleri | |
2 | Sağlığı geliştirme kavramının tarihçesi | |
3 | Sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörler: Bireysel Özellikler | |
4 | Sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörler: Çevre | |
5 | Sağlığın geliştirilmesi: Medya ve Kültür | |
6 | Sağlığın geliştirilmesinde holistik yaklaşım Stres yönetimi ve sağlığın geliştirilmesi | |
7 | Düzenli egzersiz | |
8 | Beslenme ve sağlığın geliştirilmesi | |
9 | AIDS ve sağlıklı cinsel yaşam | |
10 | Tütün, alkol ve madde kullanımı ve sağlığın geliştirilmesi | |
11 | Sağlık sorumluluğu | |
12 | Kişiler arası İlişkiler | |
13 | Sağlık Yönetimi | |
14 | Tinsellik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
Ders Kaynakları | Clark CC: Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlık ve sağlıkla ilişkili olan kavramları ilişkilendirebilme | 5 | 5 | |||||||
2 | Sağlığı etkileyen faktörleri ve risk faktörlerini değerlendirebilme | 5 | 5 | |||||||
3 | Bireysel sağlık davranışlarının farkında olabilmesi ve sağlığıyla ilgili sorumlulukları alabilme | 5 | 5 | |||||||
4 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını öğrenmesi ve bu davranışları kendi yaşamında sergileyebilme | 5 | 5 | |||||||
5 | Sağlığı koruma ve geliştirmede hemşirenin rollerini açıklayabilme | 5 | 5 | |||||||
6 | Yaşam dönemlerine göre sağlığı geliştirme uygulamalarını tanımlayabilme | 5 | 5 | |||||||
7 | Bireye olumlu sağlık davranışı kazandırmada davranış değişim sürecinin önemini açıklayabilme | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |