Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
E-Devlet Uygulamaları | SAU 033 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞEGÜL HANCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | İnsanoğlunun var oluşundan bu yana bilgi önemini korumuş, bilgi ve birikimler nesilden nesile aktarılmıştır. Ama artık günümüzde bilgi tümüyle gelişmişliğin göstergesi konumuna yerleşmiştir, ülkeler ve gelişmişlikleri bilişim ve iletişim teknolojileri ile değerlendirilir duruma gelmiştir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişimi ve önem kazanması yaşantımızın her evresini; iş görme alışkanlıklarımızdan eğitim modellerimize kadar etkilemiştir. Bu değişim ve etkileşimden tüm dünya ülkeleri gibi bizlerde etkilenmiş ve devlet kurumlarının be sürece uyum çalışmaları başlatılmıştır. Bu sürecin gerek dünyada gerekse ülkemizdeki işleyişini görmek ve adaptasyon sürecini kolaylaştırmak amacıyla aşağıda belirtilen konular ele alınmış ve irdelenmiştir. |
Dersin İçeriği | Bilim ve teknoloji tarihi, Yerel yönetimlerde ve iş görme alışkanlıklarında değişim, Bilgi toplumu ve Türkiye, Dünyada E-Devlet uygulamaları, Türkiye’de e-devlet uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve teknoloji tarihindeki gelişmeleri anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Devlet anlayışında ve kamu yönetiminde yaşanan değişimleri öğretir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | E-Devlete geçiş sürecindeki altyapı gereksinimlerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Dünyadaki E-Devlet uygulamalarını anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Türkiye’deki bilgi toplumu çalışmalarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Türkiye’deki E-Devlet uygulamalarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim Ve Teknolojide Tarihi Gelişim | |
2 | Bilim Ve Teknolojide Tarihi Gelişim | |
3 | İslam Dünyasında ve Türklerde Bilim | |
4 | İslam Dünyasında ve Türklerde Bilim | |
5 | Devlet Anlayışında Ve Kamu Yönetiminde Yaşanan Değişimler | |
6 | Devlet Anlayışında Ve Kamu Yönetiminde Yaşanan Değişimler | |
7 | E-Devlet, Yararları Ve Altyapı Gereksinimleri | |
8 | E-Devlet, Yararları Ve Altyapı Gereksinimleri | |
9 | Ara sınav | |
10 | Türkiye bilgi toplumu çalışmaları | |
11 | Türkiye’de E-Devlet Uygulamaları | |
12 | Türkiye’de E-Devlet Uygulamaları | |
13 | Dünyadan E-Devlet Uygulamaları | |
14 | Dünyadan E-Devlet Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. http://www.bilgitoplumu.gov.tr 2. http://ekutup.dpt.gov.tr/bilim/ 3. Yücel, İ., H., “Bilim-teknoloji politikaları ve 21. yüzyılın toplumu”, Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı. Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü. Araştırma Dairesi Başkanlığı, Temmuz 1997. ISBN 975-19-1806-5 4. Yücel, İ., H., “Türkiye’de Bilim Teknoloji Politikaları ve İktisadi Gelişmenin Yönü”, Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü, 2006. 5. http://ekutup.dpt.gov.tr/bilisim/e-devlet/tr2004.pdf 6. “e-Devlet: Kamuda Ortak Bilgi-Veri Paylaşımı”, Mart 2004, TBD, Ankara, http://eski.tbd.org.tr/webler/kamubiby/raporlarPDF/RP2-2004.pdf 7. Türkiye Bilişim Şurası, E-Devlet Çalışma Grubu Raporu, Mayıs 2002 8. http://www.btk.gov.tr/eimza/eimza_yasasi.htm 9. http://www.bilgitoplumu.gov.tr/ 10. http://edevlet.turksat.com.tr/v2/faq 11. United Nations E-Government Survey 2010, Department of Economic and Social Affairs, United Nations/New York, 2010 12. http://www.tuik.gov.tr 13. Bilgi Toplumu Stratejisi Eylem Planı, 2006-2010, Değerlendirme Raporu, RaporNo:5, Devlet Planlama Teşkilatı BilgiToplumu Dairesi, Mart2010 14. Bilgi Toplumu Stratejisi Ölçümleme Dokümanı, 2006-2010, Devlet Planlama Teşkilatı, 2009 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Bilim ve teknoloji tarihindeki gelişmeleri anlatır. |
2 | Devlet anlayışında ve kamu yönetiminde yaşanan değişimleri öğretir. |
3 | E-Devlete geçiş sürecindeki altyapı gereksinimlerini tanımlar. |
4 | Dünyadaki E-Devlet uygulamalarını anlatır |
5 | Türkiye’deki bilgi toplumu çalışmalarını tanımlar. |
6 | Türkiye’deki E-Devlet uygulamalarını anlatır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |